#1 Skrevet November 28, 2012 Har en 96 mod polo som har sått stille i over 2 uker. Nå henger ene bakbremsen litt når jeg kjører. Poppet av trommelen og trykte på stempelet. Det bevegde seg til slutt. Trykte også opp juster-armen for å få på trommelen igjen. Nå fungerer ikke håndbrekket på dette hjulet. Har polo et slikt system som etterjusterer seg selv etterhvert? Mener noen trommelbremser er slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 28, 2012 Skal være selvjusterende ja. Men ddette funker sjelden. Hvis du har hjulet av, så skal du kunne lyse inn og se justeringa inn ene bolthullet itrommelen.. du skal stramme båndene så de akkurat ligger inntil trommelen.. utenom det kan du stramme på selve håndbrekket i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 28, 2012 Det er en kile på en måte som dras ned mellom det øvre staget og den bakre bremseskoa, dette må justeres helt opp og sylinder helt sammentrykt før du setter på trommel og tramper på bremsen. Dette må også sitte løst/ ikke være fastrustet og "kan beveges litt",da er det tregt, samme med parkbremsstaget på den bakre bremseskoa, må beveges fritt, ellers kan det sette seg og da vil bremsen henge på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 29, 2012 Ja stemmer. Jeg dyttet kilen opp, og da løsnet bremsebåndene såpass at trommelen gikk fint på. Jeg smurte noe kobberpasta på kilen og i nærheten, men sikkert ikke godt nok.. Men kan ta og stramme brekket i første-omgang og se hvordan det går! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...