Bytte av turbo etter turbohavari - hva må jeg tenke på?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bestilt en k04 etter jeg fikk turbohavari på min a6 1.8t 00mod, og bare lurer på hva jeg må tenke å ved bytte, er det behov for større olje tilf slange, nye pakninger etc? evt, andre ting jeg må ta hensyn til?

blir større eksos etterhvert og chip, tenkte å hente ut 220-230hk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

burde vel bytte pakning på tur, retur av olje samt eksospakninger blant annet, og må nesten si at du må ta av oljetilførselsslange og retur slange å gjør dem grundig rene event. bytte dem da d hvertfall har vært grunnen til turbo havari på andre 1,8t motorer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt alt av pakninger til nytt. Og gjer som Tor Rune skriv,ta av tur og retur olje for å gjer dei reine. Du har ikke behov for større slanger.

Lykke til :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å prime oljetilførselen før du kobler den til turboen, og fortsett å prime litt etter du har kobla til olja. Dette for å sørge for at det er olje i glidelagrene når du har oppstart. Priming gjør du med å kinne motoren på starter med coiler og dyser elektrisk fraplugga. Kjør starteren til det kommer olje utav tilførselsrøret ved turboen først, koble så til og kjør starter noen runder til etterpå. Da burde ting være klart for oppstart :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker og bukker, mye nyttige tips her jeg ikke har kommet til å tenkt på : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Tor-Rune sier,så ville jeg uansett skifta oljetilførsel røret da disse kokser seg.Om du ikke ha noe gode greier som løser opp dette da..Legge det i dieselbad kanskje.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.