Problem med dørhåndtak A6

Anbefalte innlegg

Har den siste tida oppdaget litt problemer med dørhåndtaket på min A6. Problemet fortoner seg slik at når jeg skal åpne førerdøra må jeg enkelte ganger løfte håndtaket to - tre ganger før den "tar" og døra åpnes. Vandringa for å bruke et sånt ord er etter min mening unormalt lang før en merker "klikket" i døra og den er åpen.

Tenkte å demontere innertrekket på døra og "feilsøke" litt i morra. Er det noen form for wire eller noe sånt som kan strammes her, eller må hele håndtaket byttes ut ? Dørhåndtaket på førerdøra virker mao. ikke fullt så spenstig som de andre tre. Mulig pga. slitasje at problemet oppstår.

Noen som kjenner seg igjen her ? Bilen er en 2001 modell og er gått ca 108".

Mvh

Kristian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er justering på staget som går fra håndtak ned til låse kassen.. men juster litt og litt for hvis det blir for stramt så får du ikke åpnet den..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er justering på staget som går fra håndtak ned til låse kassen.. men juster litt og litt for hvis det blir for stramt så får du ikke åpnet den..

Takker og bukker. Har prøvd meg forsiktig frem, og det ser ut som det funker..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammel tråd men...

Har samme problem på en '98 A6. Må man demontere dørpanelet osv. for å komme til dette staget?

Noen som har instrukser på hvordan demontere dørpanelet, evt. kun låsesylinder og håndtak?

Kan dette også ha sammenheng med at hver gang man låser bilen, låser den og "klikker" alltid en ekstra gang, og det ligger også en feilkode (som jeg selvsagt ikke har her i farten) på førerdøren? Skal visst være enda mer tull med sentrallåsen også (som at bilen låser seg opp selv)..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.