Anbefalte innlegg

Ettersom mange sliter med rust og div på golf 5 og touran og sånn.

Er det noen her som vet hva som gjelder av garanti på disse bilene?

Hva har du/dere fått dekket?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg fikk tilbake bilen min fra lakking hos Gumpens Auto som er møller verksted her i kristiansand for et par uker siden, og er superfornøyd med service og arbeid der. Bilen er tonardorød, og de traff utrolig godt på fargen. Jeg har en 2006 Golf 5 GT.

 

Jeg hadde rust på alle de vanlige stedene:

 

Rust mellom forskjerm og kanal begge sider.

Rust på bakskjerm, hvor lista på døra hadde slitt hull i lakken. på andre siden hadde det slitt i lakken, men ikke igjennom.

Rust på passasjerdør foran, har kommet is og snø ned i hjørnet av dørkarmen, og når man åpner døra blir kanten av døra presset ut, og det ruster. Det skal egentlig være en skumkloss i dørkamen foran, for å forhindre dette, men det manglet på passasjersiden.

Rust på bakluke, ettersom den ene baklykten hadde gnisset hull i lakken. (de sa det egentlig skulle være gjennomsiktig tape mellom lykta og luka)

 

I tilleg har taket vært rettet uten å lakke en gang hos møller, ettersom tidligere eier hadde kjørt inn i en veldig lav garasje, og antenna hadde gått i og bøyd taket. det hadde nå begynt å ruste, fikk dekket taket også.

 

Tidligere eier hadde også kjørt lenge med takgrind, så det var rust rundt alle fire festene i takvangene. ettersom de skulle lakke taket fikk jeg dem til å ta dette også. det var også skallet av lakk på innsteget på førersiden, pga stein under skoen osv. fikk dem til å lakke dette ettersom de skulle ta kanalen.

 

Hele gildet kom på ikke mindre enn 40 000kr, og det var aldri snakk om at jeg måtte betale noe selv.

 

Når jeg fikk tilbake bilen, så hadde de faktisk lakkert alle innstegene, a og b stolpe og tanklokk, uten at jeg trengte å betale noe ekstra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min 2008 candy hvite Touran får seg straks ny bakluke på garanti, RUST i store kvanta rundt skilt lysa. De skal lakke litt på panseret pga steinsprut. Betaler 500kr for dette

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har akurat hentet min Passat etter lakkering pga rust. Der ble det lakket opp panser, bakskjerm, bakluke og tak. Alt gikk på garanti og har ikke betalt noe selv, annet enn leiebilen for den fikk jeg vist ikke dekket siden bilen min er over 5år. =( Men tok jo bare 8mnd fra jeg klaget på rusten til det ble godkjent og gjort noe med da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.