#1 Skrevet November 30, 2012 hei jeg skiftet alt av reimer da toppen min ble overhalt for ca litt over en måned siden, men ser nå att den er litt slitt alerede,hva kan dette vere? skiftet strammeren samtidig,ser ikke noe skader på der reima ligger... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 7, 2012 er noe ulyder derfamme ifra men har ikke klart å lokalisere den, er fra multireimen. kan det vere det hjulet på dynamoen? er dette noe som bruker å gå?lyden er akkurat som en kvittring med lit rasling i,visst dere skjønner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 7, 2012 Akkurat slik på min også, ble slitt etter kort tid. Jeg byttet dynamohjulet samtidig som reima, slik at på min er det ikke det som er problemet. Bruk en fastnøkkel med et langt rør på, så vrir du strammeren slik at reima blir slakk, da klarer du vippe den av dynamoen slik at du kan sjekke om frihjulsnavet er i orden eller ikke. Innvendig lager i dymano kan også ryke, min tok kvelden tidligere i høst, da hadde jeg også slik kvittre-rasling. Forsøk å slå på alt av strømforbrukere (varmeseter, varmetråder, fjernlys osv) så ser du om lyden kan fremprovoseres, evt slå av alt som bruker strøm og sjekk om det blir stille. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 7, 2012 takk skal prøve dette, hvordan kjennes ett dårlig frihjul ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 7, 2012 Dynamoen vil henge på når du vrir begge veier. Et fungerende frihjul vil være som å vri på ei skralle. Dynamoen vil henge på den ene veien, mens den vil frikoble om du brått holder igjen med hånda og vrir andre veien. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2012 oki, da skal jeg sjekke dette senere, takk takk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 13, 2012 hvordan demonteres dette frihjulet? må man ha noe spesial verktøy eller?``? hvor kan man få tak i dette billig(verktøyet) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 13, 2012 har spes verktøy for dette på biltema 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 13, 2012 prøvde å se på nettsiden dems men fant ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 13, 2012 http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Spesialpipesett-for-dynamo-191385/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 13, 2012 Takk:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...