Anbefalte innlegg

hei jeg skiftet alt av reimer da toppen min ble overhalt for ca litt over en måned siden, men ser nå att den er litt slitt alerede,hva kan dette vere? skiftet strammeren samtidig,ser ikke noe skader på der reima ligger...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er noe ulyder derfamme ifra men har ikke klart å lokalisere den, er fra multireimen. kan det vere det hjulet på dynamoen? er dette noe som bruker å gå?lyden er akkurat som en kvittring med lit rasling i,visst dere skjønner

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Akkurat slik på min også, ble slitt etter kort tid.

Jeg byttet dynamohjulet samtidig som reima, slik at på min er det ikke det som er problemet.

Bruk en fastnøkkel med et langt rør på, så vrir du strammeren slik at reima blir slakk, da klarer du vippe den av dynamoen slik at du kan sjekke om frihjulsnavet er i orden eller ikke.

Innvendig lager i dymano kan også ryke, min tok kvelden tidligere i høst, da hadde jeg også slik kvittre-rasling. Forsøk å slå på alt av strømforbrukere (varmeseter, varmetråder, fjernlys osv) så ser du om lyden kan fremprovoseres, evt slå av alt som bruker strøm og sjekk om det blir stille.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk skal prøve dette, hvordan kjennes ett dårlig frihjul ut?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dynamoen vil henge på når du vrir begge veier. Et fungerende frihjul vil være som å vri på ei skralle. Dynamoen vil henge på den ene veien, mens den vil frikoble om du brått holder igjen med hånda og vrir andre veien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki, da skal jeg sjekke dette senere, takk takk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan demonteres dette frihjulet? må man ha noe spesial verktøy eller?``? hvor kan man få tak i dette billig(verktøyet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har spes verktøy for dette på biltema

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde å se på nettsiden dems men fant ikke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.