Timing av dieselpumpe 2,5tdi v6 afb 98 mod... stemmer disse verdiene?

Anbefalte innlegg

Stemmer disse verdiene?a8 2,5tdi v6 blokk 4.JPG

 

 

 

Ser det står spesifiserte verdier der, men vet ikke om labels i vagcom er riktig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som vet om dette stemmer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må da være noen som vet dette!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

funker ikke på min vag com 3.11.. ikke mulighet for nyere pga uorginal kabel. Eller må det lastes ned som tilegg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ligger som regel med i mappa der vag-com blir installert. Husk at den må leses av når motor er minst 80 grader.

 

Min ligger under C:\Ross-Tech\VCDS\

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ettersom jeg ser der så er jo din ute av spesifikasjon. skal være 8-12 BTC, du har jo 2.4 etter dødpnkt.

8-12 er rett måleverdi.

 

Verdiene som står under der er det de skal være på full belastning på 4000 omdr. Mener min AFB ligger på 2-3 grader etter tenning på varm motor. Hvis du blar litt oppover i blokkene skal det stå oppgitt på tomgang også. Synes å huske at alle de måleverdiene som ligger inne der er til AKN motor. Ikke sikker på om det noe forskjell på tenninga på de.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser jo det selv at den er utenfor det som står der, men tror ikke det stemmer, noen som vet hva det skal være på tomgang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

skal skifte kammer og noe dall på samme motor imorgen + justering. Skal sjekke da hva som skal være hva.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jobb PC'er kan brukes til så mangt ser jeg ;) hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte litt av denne. Byttet en stk topp på den jeg jobbet med + alle kammene. Nullstilte hele skjiten, så verdiene var rett når jeg koblet på maskinen husker jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket en sånn en i forrige uke. Stusset på akkurat det samme før jeg prøvekjørte og fant ut at det stemte bra ved 4000rpm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for det første så er dere inne på mesuring block .. det blir vel feil ..

Lenge siden jeg har gjort dette men man skal få to forskjellige punkt når man kontrolerer dette , man hører motoren forandrer "lyd"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne brukes ikke på jobb lengere, brukes bare til vagcom faktisk. Pluss en annen jobb pc som ikke brukes i jobb til nett og den siste faktiske jobb pcn brukes kun til jobb . :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

haha

 

har en HP mini jeg tenkte og bruke til litt bil-greier sjøl :) gamle jobb pc'n (2 år gammal) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har da egentlig funnet ut at det bildet av vagcom som jeg la ut har riktige verdier. skal ligge på 2 atdc på tomgang.+- 2 grader. Men da skjønner jeg ikke hvorfor den er tungstartet når kald, og får opp feilkode på dieselpumpe control limit surrpassed eller noe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi man skal gjør det annerledes .. husker ikke helt hvordan men man skal få opp to forskjellig verdier på samme gruppe .. tomgangen forandrer seg også hvert 5 sek lr no ..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ut hvorfor den jeg drev med var tungstartet. Returslangene mellom dysene var morkne, men de hadde ingen synlige lekkasjer. Etter de ble byttet ble bilen mye lettere å starte, og jeg innbiller meg at den gikk bedre etterpå også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

byttet returslangene også. Pumpa er timet riktig har jeg funnet ut, sjekket nå. Men får ikke brukt tdi timing på min gamle vagcom 3,11.??

Men kan registeret vare timet noe feil, men pumpa riktig slik at den blir litt tungstartet når kald? Uansett, så startet den lett som bare det i forhold til damas passat 01 1,9tdi 130hk i dag, 23 minus.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå i Basic Settings på motor, velg 004. Da skal glødelampa begynne å blinke, turtallet går noe opp, og den ligger og veksler mellom "early" og "late". Når den er på late skal verdien være -2 +-2 :)

Hvis feilkoden er der, og tenninga viser seg å være rett, så kan det være slitasje i huset hvor ventilen som regulerer tenninga står. Dette er en vanlig feil på disse pumpene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tdi timing fungerer visstnok ikke på disse, da de har det i gruppe 004, og Tdi timing går i gruppe 000.

Leste en eller annen plass at man må gjøre det slik jeg skrev, og det er slik det står beskrevet i Elsa også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått tak i fabrikk ny pumpe gått noen km nå til type billig pris, byttes sammen med regreim.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.