#1 Skrevet Desember 1, 2012 Kona ringte på vei hjem fra jobb i dag. bilen rista sa hun og da jeg prøvde bilen så har den liksom mista litt av bunndraget, går ujevnt på tomgang og lugger hvis man har laverer turtall enn 2500\3000. Har forsøkt å koble av først luftmengdemåler, da stoppet nesten motoren men den henta seg inn igjen, ikke noe forskjell, kobla deretter vekk begge lambda sonder uten at det heller gjorde noen forskjell. Til slutt testa jeg med en annen tenningsmodul jeg hadde liggende , men det hjalp heller ikke. Ikke sikker på om den er i orden da. Tips forslag mottas med takk. 93 modell 2.8 V6 automat med aah motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 1, 2012 Tennkabler, tennplugger og falskluft er ikke utenkelig, men for å unngå å bytte deler i hytt å pine få lest ut feilkoder først. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 1, 2012 Har nettopp henta nye plugger da den har begynt å blir tørste i det siste så da får jeg få skiftet dem så kanskje det er så lett, ellers så er det bare å lete videre. Tennkablene er 1.5 år gamle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 2, 2012 Da var nye plugger på plass. Ingen endring på motorens tomgang og bunndraget mangler fortsatt. 4 av pluggene var svarte og 2 av dem var hvite så det virker på meg som at det er bare action på 4 av 6 sylindre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 2, 2012 Falskluft/matmangel da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2012 Har en identisk bil stående så jeg får se om jeg kan låne litt deler fra den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 12, 2012 Luftmengdemåler skiftet uten hell. I den videre leting etter feilkilder så oppdaget jeg at oljepåfyllingslokket var fullt av gulhvit seig gugge, så da er det nok en eller to toppakninger som må skiftes. Skal passe på å skifte ventiltetninger i samme slengen da den ryker en del blått og bruker en del olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 12, 2012 Er ikke bare alvorlig med kondens i tanken din? Golfen min kan ikke gå på under kvart tank nå på vinteren uten å bli totalt kengeru, og MÅ fylle full tank.. Bare en tanke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 12, 2012 Luftmengdemåler skiftet uten hell. I den videre leting etter feilkilder så oppdaget jeg at oljepåfyllingslokket var fullt av gulhvit seig gugge, så da er det nok en eller to toppakninger som må skiftes. Skal passe på å skifte ventiltetninger i samme slengen da den ryker en del blått og bruker en del olje. Kan være bare kondens som lager gugge i påfyllingen ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 12, 2012 Er ikke bare alvorlig med kondens i tanken din? Golfen min kan ikke gå på under kvart tank nå på vinteren uten å bli totalt kengeru, og MÅ fylle full tank.. Bare en tanke Jeg kjører stort sett med full tank, spesielt om vinteren, så det syns jeg ville være rart. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 12, 2012 Kan være bare kondens som lager gugge i påfyllingen ! Jeg har hatt bilen ett par år og den har ikke hatt sånn gugge på oljepåfyllingslokket før, men det var jo ganske vått over lenger tid og så ble det plutselig kaldt så ikke godt å vite. Får høre med verkstedet om de kan ta en diagnose på bilen om ikke annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 13, 2012 Etter samtale med verkstedet "mitt" i dag så skal jeg prøve å få skiftet tenningsmodulen fra en lik bil jeg har stående og så har jeg bestilt opp nye pluggledninger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 13, 2012 Sånn gugge du snakker om pleier vel å komme når Veivhusventilasjon er tett? Gjorde iallefall det på min og en BMW til en kompis 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 13, 2012 Nye pluggledninger og ny tenningsmodul hjalp litt. Denne veivhus ventilasjonen kan det ha noe å si på hvordan motoren går. Virker som motor i min går på bare 4 av 6 sylindre. Vurderer sterkt å pensjonere denne bilen nå og hente fram en annen jeg har lagret i låven. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 13, 2012 Siden du har en reservemotor, kan du prøve å bytte coilene. Det er gjort på 10 minutt. Hvis du ikke har coiler, har jeg ett sett strøkne liggende, som du kan få for 100.- + frakt. (bare så jeg har litt for å pakke dem:p) Edit: på min hadde ikke veivhusventilasjonen noen som helst betydning for hvordan motoren gikk. Den gikk like fint, om begge slangene var av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 14, 2012 Siden du har en reservemotor, kan du prøve å bytte coilene.Det er gjort på 10 minutt. Hvis du ikke har coiler, har jeg ett sett strøkne liggende, som du kan få for 100.- + frakt. (bare så jeg har litt for å pakke dem:p) Edit: på min hadde ikke veivhusventilasjonen noen som helst betydning for hvordan motoren gikk. Den gikk like fint, om begge slangene var av. Ja det er jo bare coilene jeg ikke har prøvd å skifte og den andre bilen jeg har stående skal jeg helst ha komplett da planen er å få skilt på den også etter hvert. Sender du meg ett kontonr og sum på PM så skal jeg overføre penger til deg samt gi deg adressen min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 14, 2012 PM sendt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 16, 2012 Falsk luft... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 28, 2012 Falsk luft... Da har jeg koblet til ny coiler uten at det gjorde noen forskjell. Spm er jo da hvor er det den drar falsk luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 28, 2012 Skal prøve meg på å skifte dysene i morgen. Har ett løst sett liggende. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 29, 2012 Skal prøve meg på å skifte dysene i morgen. Har ett løst sett liggende. Etter litt feilsøking i dag så oppdaget vi at to av dysene ikke virket, skjedde ikke noe da vi tok av koblingene på dem, så da skiftet vi kun de to uten at det hjalp så da er det trolig feil på ledningene til disse to dysene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...