Audi 80 2.8 V6 går ujevnt på tomgang

Anbefalte innlegg

Kona ringte på vei hjem fra jobb i dag. bilen rista sa hun og da jeg prøvde bilen så har den liksom mista litt av bunndraget, går ujevnt på tomgang og lugger hvis man har laverer turtall enn 2500\3000. Har forsøkt å koble av først luftmengdemåler, da stoppet nesten motoren men den henta seg inn igjen, ikke noe forskjell, kobla deretter vekk begge lambda sonder uten at det heller gjorde noen forskjell. Til slutt testa jeg med en annen tenningsmodul jeg hadde liggende , men det hjalp heller ikke. Ikke sikker på om den er i orden da. Tips forslag mottas med takk. 93 modell 2.8 V6 automat med aah motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tennkabler, tennplugger og falskluft er ikke utenkelig, men for å unngå å bytte deler i hytt å pine få lest ut feilkoder først.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nettopp henta nye plugger da den har begynt å blir tørste i det siste så da får jeg få skiftet dem så kanskje det er så lett, ellers så er det bare å lete videre. Tennkablene er 1.5 år gamle.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var nye plugger på plass. Ingen endring på motorens tomgang og bunndraget mangler fortsatt. 4 av pluggene var svarte og 2 av dem var hvite så det virker på meg som at det er bare action på 4 av 6 sylindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har en identisk bil stående så jeg får se om jeg kan låne litt deler fra den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmengdemåler skiftet uten hell. I den videre leting etter feilkilder så oppdaget jeg at oljepåfyllingslokket var fullt av gulhvit seig gugge, så da er det nok en eller to toppakninger som må skiftes. Skal passe på å skifte ventiltetninger i samme slengen da den ryker en del blått og bruker en del olje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bare alvorlig med kondens i tanken din? : rolleyes

 

Golfen min kan ikke gå på under kvart tank nå på vinteren uten å bli totalt kengeru, og MÅ fylle full tank..

 

Bare en tanke : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luftmengdemåler skiftet uten hell. I den videre leting etter feilkilder så oppdaget jeg at oljepåfyllingslokket var fullt av gulhvit seig gugge, så da er det nok en eller to toppakninger som må skiftes. Skal passe på å skifte ventiltetninger i samme slengen da den ryker en del blått og bruker en del olje.

 

Kan være bare kondens som lager gugge i påfyllingen !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke bare alvorlig med kondens i tanken din? : rolleyes

 

Golfen min kan ikke gå på under kvart tank nå på vinteren uten å bli totalt kengeru, og MÅ fylle full tank..

 

Bare en tanke : rolleyes

 

Jeg kjører stort sett med full tank, spesielt om vinteren, så det syns jeg ville være rart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være bare kondens som lager gugge i påfyllingen !

 

Jeg har hatt bilen ett par år og den har ikke hatt sånn gugge på oljepåfyllingslokket før, men det var jo ganske vått over lenger tid og så ble det plutselig kaldt så ikke godt å vite. Får høre med verkstedet om de kan ta en diagnose på bilen om ikke annet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter samtale med verkstedet "mitt" i dag så skal jeg prøve å få skiftet tenningsmodulen fra en lik bil jeg har stående og så har jeg bestilt opp nye pluggledninger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn gugge du snakker om pleier vel å komme når Veivhusventilasjon er tett? Gjorde iallefall det på min og en BMW til en kompis

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye pluggledninger og ny tenningsmodul hjalp litt. Denne veivhus ventilasjonen kan det ha noe å si på hvordan motoren går. Virker som motor i min går på bare 4 av 6 sylindre. Vurderer sterkt å pensjonere denne bilen nå og hente fram en annen jeg har lagret i låven.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har en reservemotor, kan du prøve å bytte coilene.

Det er gjort på 10 minutt.

Hvis du ikke har coiler, har jeg ett sett strøkne liggende, som du kan få for 100.- + frakt. (bare så jeg har litt for å pakke dem:p)

 

Edit: på min hadde ikke veivhusventilasjonen noen som helst betydning for hvordan motoren gikk.

Den gikk like fint, om begge slangene var av.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har en reservemotor, kan du prøve å bytte coilene.

Det er gjort på 10 minutt.

Hvis du ikke har coiler, har jeg ett sett strøkne liggende, som du kan få for 100.- + frakt. (bare så jeg har litt for å pakke dem:p)

 

Edit: på min hadde ikke veivhusventilasjonen noen som helst betydning for hvordan motoren gikk.

Den gikk like fint, om begge slangene var av.

 

Ja det er jo bare coilene jeg ikke har prøvd å skifte og den andre bilen jeg har stående skal jeg helst ha komplett da planen er å få skilt på den også etter hvert. Sender du meg ett kontonr og sum på PM så skal jeg overføre penger til deg samt gi deg adressen min.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Falsk luft...

 

Da har jeg koblet til ny coiler uten at det gjorde noen forskjell. Spm er jo da hvor er det den drar falsk luft.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve meg på å skifte dysene i morgen. Har ett løst sett liggende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal prøve meg på å skifte dysene i morgen. Har ett løst sett liggende.

 

Etter litt feilsøking i dag så oppdaget vi at to av dysene ikke virket, skjedde ikke noe da vi tok av koblingene på dem, så da skiftet vi kun de to uten at det hjalp så da er det trolig feil på ledningene til disse to dysene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.