#1 Skrevet Desember 1, 2012 (endret) Hei. Jeg har en Golf mk2 med 1,9td AAZ motor og CHD girkasse. Har gjort et par ekstra "justeringer" på den så nå holder ikke clutchen lengre. Det jeg vil vite er; - kan jeg bruke en annen Oem clutch evt trykkplate? - hvilken diameter må den være? (har søkt litt og funnet forskjellige svar) - Gjerne tips om billige & bra clutch kit. Bilen blir brukt daglig, men er ikke så kresen på om den "biter" alt blir en vane til slutt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2012 Har du original turbo (k03 eller K14) og har ingen planer om å oppgradere? Da holder 210mm biltema clutch mer enn du noen gang greie å produsere av moment og den biter faktisk godt! kun 1100kr Utprøvd på 1.6TD og 1.9TD med større originalturboer (T3/K24) godt oppjustert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2012 Har K14 på 1,1 bar, tuning boostpinne og 2,5" eksos hele veien. Kommer nok sikkert til å justere mer diesel til våren Er det 210mm som er den orginale da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 3, 2012 CHD kassa skal ha svinghjul med delenummer 027105273D, og ja det er 210mm Med K14 så trenger du overhode ikke noe superduperclutch. Bør ikke gå noe særlig høyere i trykk heller da du risikerer toppakningen (hvis den fortsatt er original) og K14 er ikke særlig effektiv over dette. Sleng på en intercooler hvis du ikke allerede har det! Jeg har en original Golf 2 GTD intercooler liggende med braketter, men ikke sikker på om jeg har slangene, hvis det skulle være av interesse for OEM look. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 3, 2012 Supert! Takker for info'n Så da kan jeg bruke 73-978? Intercooler har jeg liggende Regner med det blir noen oppgraderinger til våren Blir aldri nok power 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 3, 2012 210mm clutch : 73-971 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 3, 2012 210mm clutch : 73-971 Såg jeg trykte 8, isteden for 1 Passer vel dårlig med clutch fra renault.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 3, 2012 1,9 td har vel orginalt ståltoppakning. den tåler vel godt med trykk.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 3, 2012 Stemmer! Tåler nok litt mindre enn det du har holdt på med pga høyere kompresjon (22,5:1) kontra 1.6/1.9td hybrid med rundt 18,7:1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...