#1 Skrevet Desember 2, 2012 To av vinterdekkene på Passaten begynner å nærme seg 3 mm grensa, og må byttes. Bør jeg bytte alle 4, eller kan jeg beholde de to som sannsynligvis er gode nok til å holde både en og to sesonger til? Har også en Polo som har bra mønster i dekkene, men dekkene er fra 2006. Hvor lenge kan man kjøre på dekka før de må byttes pga alder? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 2, 2012 Det er ingen som kan pålegge deg å bytte alle 4, men jeg ville vel byttet alle om ikke de to gode dekkene er nesten nye. Et dekk har en levetid på ca 5 år iflg Motor (bladet til Naf). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 2, 2012 Har du 4wd så bytter du alle fire. Er det en forhjulstrekker så kan du nøye deg med å bytte to av dem. Du bør kjøpe samme dekktypen som de eksisterende, hvis du bare bytter to av dem, for å ha tilsvarende egenskaper på begge akslene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...