Hva er normalt oljeforbruk på 1.9 TDI 130 hk motoren?

Anbefalte innlegg

Idag så begynte oljelampa å lyse og jeg måtte etterfylle motorolje,har ikke etterfylt før og bare byttet olje ved oljeskift så lurer litt på om hva er egentlig normalt oljeforbruk?

Kan det være at turboen spiser litt for mye olje?

Kan liksom ikke se noe lekkasjer noen steder heller..

Motoren har rulla 250000 km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som en pekepinn så sier de fleste bilfabrikker at inntil 1 liter pr 1000 kilometer kan oppleves som normalt. Det skal stå i instruksjonsboken, så ta en titt der.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har dessverre ingen tall å komme med, men en kompis forhørte seg med Møller når han hadde lik motor, og da sa de at disse motorene brukte litt olje normalt sett. Har samme motoren selv, og har etterfylt kun én gang - men har kjørt ca 8-9000km siden sist jeg etterfylte en liter, og enda har ikke oljelampa lyst. Kan peile etterpå (om jeg husker det), så får du ihvertfall en pekepinn.

Min har forresten gått 205k km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hatt 2 slike motorer, skal ikke bruke olje disse... min begynte plutselig å bruke, det var turboen... gått ca 260.000km da på org turbo. Byttet turbo, ingen forbruk igjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri hatt noe oljeforbruk av betydning på 130/150hk TDI. I verste fall etterfylt én gang mellom oljeskift (15k, kjører IKKE longlife!) men da pga. banekjøring

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok

Har 1 liters oljeforbruk på 300 mil,kanskje ikke så gærnt likevel..

Mener å huske at jeg aldri etterfylte noe olje på min gamle a6 110 hk afn

Bruker longlife olje så kanskje derfor den bruker litt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1l på 300mil hadde ikke jeg vært fornøyd med hverfall, synes det er mye! : eek :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg etterfyller ca 0,5-1 liter mellom skifta, køyrer dog longlife og ca 25 000km mellom skifta. Bilen har gått 220 000km.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.