passat 3bg 1,9 tdi 2001 blir ikke varm

Anbefalte innlegg

Hei.

Passaten min blir ikke varm på tomgang nå når vinteren har kommet. er helt fin når jeg kjører med den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motor? Webasto? Temperatur ute?

TDI motor uten fungerende Webasto blir knapt varm på tomgang når det er sommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er 1.9 tdi 131hk.

er ikke webasto, ute er det -2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom du ikke har tileggsvarmer er det helt normalt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekk di 3 glødepluggene som varmer kjølevannet på baksiden av toppen, disse er garantert feil på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm kan ikke si jeg klarte og finne di pluggene

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du ser di såvidt under intercooler røret på baksiden av motor, må fjene dette røret om du skal sjekke bytte di

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er termostaten på bilen din? Hadde det vært mens du kjørte bilen at den ikke ble varm, så kunne det ha hjulpet med å dekke til radiatoren litt, men siden dette er problem på tomgang så heller jeg mer mot at termostaten på bilen din åpner for lett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

om thermostaten henger litt åpen får du aldri driftstemp på bilen. (får ikke 90 grader) i displayet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir ikke 90 grader. Den stopper på ca 85 grader.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nok kjøleveske på bilen? kompis hadde lite kjøleveske, å da ble ikke bilen ordentlig varm..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir ikke 90 grader. Den stopper på ca 85 grader.

Hvis motoren blir 85 grader mens den står på tomgang så er ikke det noe unormalt på en diesel bil.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nesten samme problemet på Passaten, men den blir heller ikke skikkelig varm under kjøring, lite varme fra klima anlegget også. Mistenker termostaten, men vet ikke om det er noe som pleier å ryke på disse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ganske bra varme fra klima allerede ved de par-tre første strekene på måleren.

Men den faller fort ned til ca 65-70 på tomgang nå som det er så kaldt.

Når det var -16 og 80kmt, så falt tempnåla et godt stykke nedover, men hadde grei varme inne i bilen likevel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.