Noen med kunnskaper om sinter chlutch?

Anbefalte innlegg

Har nå en 6 armet sinterclutch med tillhørende trykkplate. av typen sachs. denne tåler omtrent 100nm for lite.

Spm er da: Kan jeg bare bytte chlutchplata til en 4 armet uten fjærer. vil dette øke evnen til og motstå slipp?

Noen meninger???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken girkasse?

Sterkere trykkplate må nok til, avhengig av hva du har nå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye moment er det snakk om?

Nesten billigere å bygge om til 02A da du får vr6 lamell og trykkplate for under 2k

Holder 400Nm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skriver du har en 6 armet med tillhørende trykkplate, da har du sikkert allerede en forsterka trykkplate ? uansett en 4 armet holder med en 6 armet sinter . i tilleg holder vel sachs clutchene gjerne for mer moment en det de er speca for (såfremt alt er som det skal , plant svinghjul , ikke vært olje søl osv )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

480nm. Har allerede peluquinn diff i den. må da i såfall ha en ny diff og da ruller kronene...

Hvor mye moment er det snakk om?

Nesten billigere å bygge om til 02A da du får vr6 lamell og trykkplate for under 2k

Holder 400Nm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du skriver du har en 6 armet med tillhørende trykkplate, da har du sikkert allerede en forsterka trykkplate ? uansett en 4 armet holder med en 6 armet sinter . i tilleg holder vel sachs clutchene gjerne for mer moment en det de er speca for (såfremt alt er som det skal , plant svinghjul , ikke vært olje søl osv )

Ja det er forsterka. sjekka specs på sachs. den er ratet til 350nm.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Erfaringer med chlutchnet.com sine? eller er det noen andre steder sånt kan handles?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

480Nm på 020? : eek : Holder det da?!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjørt med den kassa i 5 år nå. har vell i snitt ligget på rundt 400nm opp igjennom åra.

Kjører ille pent:)

480Nm på 020? : eek : Holder det da?!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestilte meg trykkplate og lamel fra clutchnet.com. stage 5. får håpe dette virker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen i svarte får du det til å holde ? ?Jeg tok 6 stk 020 !! Med 400nm i motor, tannet over ved pådrag på 2. Og 3.gir...

Har du bremset effekten i bilen din ?

Du som er aladin oil ja ;) kniva litt på Våler i fjor vi ;)

Clutchnet funker bra, har det selv på 02a.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja bremset hos kai. vet ikke hvorfor det holder jeg, mange sier det ikke skal gå. får se nå da, er litt mere fres i motoren enn vanligvis, kanskje kassa går.

Er alle 020 kassene like? har en som stammer fra 16v kr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun utveksling som er forskjell på 020. Mine holdt ikke...så ga opp til slutt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Roger har vel brukt 020 kasser i alle versjoner, alt avhengig hva han har fått fatt i.... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvd alle ja, holdt like dårlig alle sammen. Peloquin flyttet over til alle.

Tok også ei td kasse uten sperra montert. KUN ved pådrag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.