Yamaha R1 vs Porsche 911 GT3 RS - på isbane!

Anbefalte innlegg

Sprø franskmenn i nord-Sverige... : smil :

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøøft, så nesten ut som R1 kjørte på hele stålhjul :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen sammenligning her hvor det går dårligere for R1 og da mot en slapp 911 carrera 4!

 

"Bikers everywhere, can shut up! " (som Clarkson sa..): smil :

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firehjulstrekkere er tregere på tørt føre enn vanlige gatebiler, sier han. Det er pga det ekstra drivverkstapet da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firehjulstrekkere er tregere på tørt føre enn vanlige gatebiler, sier han. Det er pga det ekstra drivverkstapet da.

 

gjelder kun hvis man har for lite effekt......:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjelder kun hvis man har for lite effekt......:)

 

Ett sted går grensa der ja, men jeg har selv kjørt 911 med mycket power som enda ikke spinner på asfalt, med mindre du VIL. Den ene jeg prøvde kjente jeg var i grenseland for å slippe , men gjorde det ikke selv med godt over 400 hk. En annen ting er at bilen blir tyngre, slik at drivverkstap + økt vekt gjør nok at en 911 med mindre enn 450 ´ ish hk vil nok være tregere...

 

En annen ting sånn rent teoretisk i forhold til den runden vi så, så ville Porsche´en kjøre mer og mer fra sykkelen med tanke på at sykkelen tok 2-3 sek i starten da den er en del kjappere fra 0-100 osv, som en kunne se i starten, men dette vil jo ikke være et tema i en "flying start" ... ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firehjulstrekkere er tregere på tørt føre enn vanlige gatebiler, sier han. Det er pga det ekstra drivverkstapet da.

 

Ja, har du to biler med opp til 300 hk så vil den med tohjulstrekk være raskere på tørr sommerasfalt, både pga drivverkstap og pga høyere vekt. En 4wd bil er ofte 100-200 kg tyngre enn sin 2wd søster, og dette er helt klart merkbart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, har du to biler med opp til 300 hk så vil den med tohjulstrekk være raskere på tørr sommerasfalt, både pga drivverkstap og pga høyere vekt. En 4wd bil er ofte 100-200 kg tyngre enn sin 2wd søster, og dette er helt klart merkbart.

 

Tja....... Audi brukte jo 4wd når reglene tillot det i DTM, supertouring osv med ca 300hk så rart at de ikke satset 2wd istedet da? Selv om de klarte vektkravet med 4wd så ville de likevel ha et større drivverkstap, men de anså tydeligvis det som et akseptabelt tap?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja....... Audi brukte jo 4wd når reglene tillot det i DTM, supertouring osv med ca 300hk så rart at de ikke satset 2wd istedet da? Selv om de klarte vektkravet med 4wd så ville de likevel ha et større drivverkstap, men de anså tydeligvis det som et akseptabelt tap?

 

Akseptabelt var det nok, men det var også slik at det var bare på regnvær at quattroene var overlegne. Ellers så gjorde de det ikke veldig skarpt overfor de forhjulsdrevne konkurrentene i STCC og BTCC. I DTM var det kanskje rå styrke som gjorde susen, i og med at Audi brukte V8 mot konkurrentenes firere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok hele greia med quattro her var like mye en image / rekalme greie for audi sitt varmerke nummer 1 ; QUATTRO

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å høre hva han sier her om rs4'n på meget våt asfalt...jada...seff sporer vi litt vekk fra motorsykkel vs bil her...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.