#1 Skrevet Desember 3, 2012 Bremselampa blinker et par ganger når jeg trykker pedalen kjapt inn. Fungerer normalt ved vanlig kjøring. Har bytta servopumpe uten de store endringene. Tenkte derfor at jeg skulle prøve å bytte selve bomba etter tips her på forumet. Er ikke lett å lese av delenr. på den gamle. Møller sier at det er delenr. 4AO 612 061D, men iflg. bildene på nettbutikken til Seekpart 24, er denne firkantet der hvor tilkoblingene er http://seekpart24.com/audi/90-89-89q-8a-b3-87/2-3-e-20v-quattro-1341/pressure-accumulator-switch-100382 Den som sitter i min bil er rund der hvor tilkoblingene er, ble litt usikker her nå. Hva er egentlig forskjellen på disse bombene, og hvilken passer til min bil? mvh Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2012 Her er bilde jeg tok igår som viser hvilken type som sitter i bilen idag, fant ikke noe delenummer på den. Etter min oppfatning, er det Part Number: 26537 fra seekpart 24.com på bildet til høyre jeg skal ha. Noen med innspill her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2012 Hei, jeg var innom Møller i sta og drøfta det der litt med han du prata med i går (Stian?). Ser ut til at grunnen til at du fikk det delenr er bare at den gamle typen ikke er å få tak i originalt lenger. Du ha gamle typen ifølge chassinr og årsmodell. Jeg fikk med meg delenr til den gamle typen (trodde jeg), men det viste seg at jeg fikk feil utskrift så jeg har ikke det nr allikevel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 4, 2012 Snakket med Stian igår, ja. Etter som jeg forsto, kunne han ikke se at min bil var utstyrt med bremsetrykkakkumulator. Dette betyr vel at det er Part no 26537 som er riktig til min bil? Som du ser, står det at denne passer for modeller opp til 8A-L 100 000.... Iflg. Stian, indikerer denne L'en biler fra 1990. Min har K i chassisnr. og dette indikerer at det er en -89 mod. Pressure Accumulator, brake system Part Number: 26537 to Chassis No.: 8A-L-100 000 Vehicle Equipment: for vehicles with power steering Weight: 1,47 kg Required quantity: 1 Googla litt, og fant denne linken: http://www.carpartsdiscount.com/auto/parts/90/audi/coupe_quattro/brake_accumulator/pressure_accumulator.html?3593=93073 Her står det at den runde typen gjelder for modeller frem til 10/89, og den firkantede gjelder fra 10/89. Det rimer bra i forhold til den som står i bilen. Klar for bestilling, Sven? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 4, 2012 Utifra det jeg såg i etka hos Møller såg det ut som skillet gikk på serienr 6900 årsmodell 1990 (L) eller noe sånt også, så da er vi nok godt innafor/utafor, alt etter åssen man ser det Klar jeg vettu! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...