koding av fjernkontroll(nøkkel) how to?

Anbefalte innlegg

skal bytte vakumpumpa til sentrallåsen i løpet av uka og lurer da om det er sant om man må kode om nøklene så de blir linka opp med den nye pumpa?

og hvordan evt gjør man dette?

må man ha vagcom?

eller går det fint å gjøre det alene?

det er til en 1.8 tq a4 98 mod.

ty

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakuumpumpa er nå vel ikke en del av startsperra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du bare bytter vakuumpumpa.. :)

Alt av sikkerhet skal ligge mellom nøkkelen og startsperren, mens pumpen bare er er dum aktuator ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ah okei, har bare lest på engelse forum at man måtte kode nøklene, men da er det ikke noe stress!:)

takk for hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

da har jeg byttet pumpe og bilen starta den, men nå funker det ikke å trykke på lås opp/ lås igjen knappen på nøkkelen.? wtd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, jeg er rimelig sikker på at du må kode nøklene på nytt (fjernkontroll, ikke startsperre), er du sikker på at pumpa sender i riktig frekvens i forhold til delenummer på nøklene dine?

Så lenge det stemmer overens så er det vel bare å pare dem på normal måte, husker ikke helt prosedyren, men det var vel en nøkkel i tenning og en i førerdør osv?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, jeg er rimelig sikker på at du må kode nøklene på nytt (fjernkontroll, ikke startsperre), er du sikker på at pumpa sender i riktig frekvens i forhold til delenummer på nøklene dine?

Så lenge det stemmer overens så er det vel bare å pare dem på normal måte, husker ikke helt prosedyren, men det var vel en nøkkel i tenning og en i førerdør osv?

jeg har ikke peiling på om pumpa sender i riktig frekvens med tanke på nøklene.men den funka på den gamle pumpa om det har noe å si.

dele nr ny pumpe:8L0 862 257 E

delenr gammel pumpe 8L0 862 257 K

men om noen hadde visst hvordan man fikk kodet om, om det var det jeg måtte gjøre så hadde det vært kjekt å vite sånn at jeg får gjort det!:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var vel noe slikt jeg gjorde ja ('97 A6 C4), og var i forbildelse med at jeg byttet til flip-nøkkel jeg kom over det med at kodene måtte stemme overens. Klarer dessverre ikke å huske nøyaktig hva det var, men skal ikke se vekk ifra at bokstaven bak koden må stemme overens? Vet ikke hvor mange forskjellige som finnes, men det er i hvert fall forskjellige delenummer på pumper som har radio og RF signaler - det var det i hvert fall til min C4...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

, jeg prøver å få tak i pumpe med samme delenr av meg slik at jeg får kobla opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Putt inn nøkkelen i tenningslåsen og sett på tenning. Lukk døren, og putt inn reservenøkkelen i låsesylinder på den venstre døra foran. Lås døra, mens du låser døra trykk låseknappen.

Hold låseknappen til det kommer blinkende lys.

Ta ut nøkkel fra døra,slå av tenning og gjenta med andre nøkkel.

ELLER

http://translate.google.no/translate?hl=no&sl=en&tl=no&u=http%3A%2F%2Fwiki.ross-tech.com%2Fwiki%2Findex.php%2FAudi_A4_%288D%29_Central_Locking

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.