#1 Skrevet Desember 4, 2012 (endret) Nå i det siste så har jeg hatt problemer med å få start på bilen, trodde først det var kulda som hadde tadd knekken på batteriet.. skiftet til nytt batteri i dag. Når jeg prøver å starte bilen så faller spenningen/volt ned på 7-8volt og det høres ut som at bilen har lyst å starte men dør ut. og jeg må vri tenningen om på nytt igjen for å prøve på nytt. Når jeg prøver å pumpe på gassen samtidig som eg vrir om tenningen så starter den av og til. noen som vet hva som kan være galt, er det starteren som er gåen, fordeleren, koilene eller rett og slett bare ett rele? det lukter også svidd clutch i motorrommet etter at jeg har prøvd å starte den.. Noen som kan komme med noen gode feilsøkningsråd for å finne ut hva som er defekt? Det var starteren som var årsaken til mine problemer, åpnet den opp og det var en del tørket og svidd olje inne i starteren. børstene i starteren var også helt svart. pga svidd olje. Nå starter bilen som aldri før! : DDDD 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2012 Startern? Eller kansje dårlig jording/+12v til starter. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2012 Ser på jording,det er ofte feil . Du kan ser på starter er det kommer strøm til starrter hvis kommer kobler en ledning fra minus batteri til jording på starter og starte bil. Hvis starte fei er med jording ledninger på batteri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 4, 2012 Snakket med en som jobber på sulland i dag.. han sa de hadde skiftet starteren på en 1.9tdi pga den var blitt fylt med olje over tid. og det høres logisk ut da dette ble et problem når det ble kaldt ute, og oljen mest sannsynelig hadde blitt tykkere pga kulden. samt at oljen kan ha kortsluttet noe i starteren. Så nå har jeg bestilt ny starter, samt toppdekselpakning, da bilen min lekker litt olje fra toppen. håper det er her før helgen slik at jeg får start på bilen på en normal måte igjen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...