#1 Skrevet Desember 4, 2012 Var -15 idag, og det likte kjølevesken meget dårlig.... Oppdaget at det aldri ble varmt i bilen, og når motor temperaturen ble over 90 grader skjønte jeg hva som hadde skjedd. Heldigvis var det ikke så veldig mye is, og når jeg åpnet ekspansjonstanken så kom overtrykket ut, og ca 3liter kom ut.. Ble til slutt full gjennomstrømning og ser ingen lekkasjer og lukter ikke glykol Har nå fylt på 3kg konsentrat, er vell ca 3liter? Type biltema. Det bør vell ikke fryse nå?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 4, 2012 viss du har fyllt på rein frostvæske, så er det ikkje så bra. blandingsforhold skal være 50/50 evt 60/40. viss du bur i eit kaldt område. konsentrert frostvæske har dårlig kjøle/varme egenskap. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 4, 2012 Men systemet tar vell ca 6-7liter om jeg ikke tar feil? Så bør vell bli ca 50/50 da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 4, 2012 Tøm hele systemet, bland kjølevæsken på kanne før du heller oppi. 50/50 er vel ideelt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 5, 2012 Skal dra og få målt idag hvor mye frostvesken tåler for den fryser nå... Var -15 i dag og, og kjølevesken så meget flytende ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 5, 2012 50/50 holder til ca 37- grader. stikk og mål den du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...