Fordeler med 6 trinss girkasse til Audi A6 1.9 TDI 2004

Anbefalte innlegg

Hey

Sitter å vurderer å bytte girkasse fra 5 trinns til 6 trinns på min Audi A6 1.9 TDI,dette for å få vekk de svinghjulsvibrasjonene som kommer når jeg gir på( Chippet til 165 hk)

 

Er det mye jobb å bytte girkasse? Tenker også å bytte clutch i samme slengen da.

 

Vil bilen bruke mindre drivstoff med 6 trinns kassa?

 

Kan jeg bruke samme svinghjul da eller burde jeg bytte siden det allerede er litt svingshjuls vibrasjoner?

 

Takker for svar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo svinghjulet ditt som lager vibrasjoner tenker jeg... ikke kassa. jeg bremset 192,3 hk i motor på min passat 1,9tdi 130hk, med nytt svinghjul og sachs race engineering clutch og trykkplate, ikke noe vibrasjoner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det hjelper ikke bytte girkasse nei. Må bytte svinghjul. Espen Sørensen her inne har bygget om en A4 B6 1.9 TDI til enkelmassesvinghjul. Kan jo høre med han om erfaringer. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bilen bruke mindre drivstoff med 6 trinns kassa?

 

Det kommer an på utvekslingene i de to girkassene. Hvis 6-trinns kassa har samme sluttutveksling (kombinasjonen av gir- og differensialutveksling) i sjette gir som 5-trinnskassa har i femte gir, så er svaret nei, da vil forbruket være det samme. Dette er nemlig tilfellet med noen kasser, som er tettere steget, men totalt sett kommer ut på det samme i høyeste giret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo svinghjulet ditt som lager vibrasjoner tenker jeg... ikke kassa. jeg bremset 192,3 hk i motor på min passat 1,9tdi 130hk, med nytt svinghjul og sachs race engineering clutch og trykkplate, ikke noe vibrasjoner.

 

 

Du har fortsatt dobbelmasse svinghjul?

Så hva jeg egentlig trenger er en ny clutch og svinghjul?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I alle fall nytt svinghjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er jo svinghjulet ditt som lager vibrasjoner tenker jeg... ikke kassa. jeg bremset 192,3 hk i motor på min passat 1,9tdi 130hk, med nytt svinghjul og sachs race engineering clutch og trykkplate, ikke noe vibrasjoner.

 

Du bruker orginalt dobbelmasse svinghjul og det fungerer bare bra?

Fikk opplyst at hvis jeg monterte enkelsvinghjul så ville jeg få vibrasjoner på tomgang?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.