1.9/2.0TDI 250hk turbo kit (GTB2056VL)

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kit bestående av:

- GTB2056VL turbo fra Volvo D5 185hk, km.stand:22k, bygget om til vanlig vakuum aktuator og stopp skrue

- Ombygget PD130/PD150 eksosmanifold med GTB2056VL flens

 

Selges da jeg ikke får bruk for dette i nærmeste framtid pga. all fokus er på å få ferdig banebil til neste sesong (og den skal ha en mindre og en større turbo) ;)

 

Akkurat denne manifolden har bremset 250hk/570Nm med lik turbo så det er den perfekte turbo for å makse ut en 1.9/2.0TDI med uporta topp. Denne turboen greier på disse motorene 1bar allerede på 1400rpm uten surge! Kan også settes på en 1.6/1.9TD men da med egen hjerne for å styre vnt mekanismen.

 

Pris: 5000kr

 

Vannskjært downpipe flens medfølger

 

Her prøvemontert før den ble ombygget til vakuum klokke:

 

dfe02c84.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følger det med monteringshjelp og ny software i prisen eller ? :P

 

Send meg ein PM hvis du har tid om hva annet som må gjøres for og få dette i Golfen min...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turbo og manifold bolter rett på toppen (plug and play) så da gjenstår:

 

- Koble opp oljetilførsel (kjøp denne: http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/braided-oil-feed-line-for-1-9-and-2-0-tdi.html)

- koble opp oljeretur (custom oljeretur følger med!)

- Koble opp vannkjøling til og fra turbo (koble deg inn på en vannslange oppe og en nede med t-stykker, M14x1,5 gjenger på turboen)

- Slange fra LMM til turbo og slange fra turbo til intercooler (kan bruke mye av det originale, må bare trikse til overgang med ein slangestump el.l.)

- Sveise om downpipe'n din (flens følge med)

 

Software fikser jeg til kostpris ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm...noen fordel med dette fremfor hybrid turbo ? Annet enn prisen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjappere spool, mindre baktrykk OG mer toppeffekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er denne i forholde til arl turboen jeg har i bilen nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Passer denne til en 2.0TDI 140hk som står i en A3 Quattro? Luuurer på om den heter BKE?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er BKE 8V eller 16V? Passer kun på 8V

 

Knutte: denne spooler faktisk fortere og har 50-60hk mer på lur ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løp og kjøp Knut Erik! jeg har ett sett arl og ett sett avf dyser liggende til overs om du vil ha litt mer diesel inn og ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skaffer du passende dyder også? Til 115hk 1.9

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bare å få tak i ett sett med brukte dyser fra ASZ 130hk eller ARL 150 hk, så har du diesel nok til 230hk. Rimelig på ebay fra tid til annen, spesielt i England

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan funker denne på en AVF motor som er chipet fra før (uvisse tall her :P) tror orginalturboen driver å tar kvelden etter 285k km :P dør ut med en gang etter peaktrykk :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen må mappes på nytt for større turbo, men er ikke tilsalgs lenger da den skal inn i bruksbilen etterhvert ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.