Audi A4 b5 1.8 98' motor blir aldri varm

Anbefalte innlegg

Har en Audi A4 b5 1.8 98' motor som aldri blir varm, hvis jeg kjører den hardt blir den varm etter en lang stund men under normal kjøring synker den ned til 70 grader og nå når det er vinter og kaldt kommer den ikke opp til 90 grader engang

 

Har også opplevd i det siste at ute temp måleren min er merkelige når jeg starter bilen av og til viser den temp på -50 c og teller seg oppover mot reell temp.

 

NOen som vet hva dette kan være?

 

Takker for svar på forhand.:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

G62 føleren muligens, sitter i bakkant av motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Symptom på at G62 føleren ikke fungerer er at motortemp-måleren i dashen beveger seg oppover mot 90, og så faller ned, beveger seg opp mot 90, faller igjen, osv. osv... Om motoren aldri blir driftstemp, så kan det nok være termostaten som må byttes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jeg sjekke med vagcom om g62 føleren er defekt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Symptom på at G62 føleren ikke fungerer er at motortemp-måleren i dashen beveger seg oppover mot 90, og så faller ned, beveger seg opp mot 90, faller igjen, osv. osv... Om motoren aldri blir driftstemp, så kan det nok være termostaten som må byttes.

 

Min erfaring sier at den aldri blir 90 grader, er nok flere symptomer på denne og, som alt annet elektrisk.

Du vil mest sannsynligvis få en feilmelding på den ja.

 

Er ikke mye stress og bytte den eller termostaten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er ikke alltid feilmelding på den. men sjekk at den viser riktig verdier

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min erfaring sier at den aldri blir 90 grader, er nok flere symptomer på denne og, som alt annet elektrisk.

Du vil mest sannsynligvis få en feilmelding på den ja.

 

Er ikke mye stress og bytte den eller termostaten.

 

Mye mulig det. Min gikk opp og ned. Noen ganger til 90 grader og så ned, andre ganger til 80-85 og så ned. Lest på nettet andre steder også at dette er et typisk symptom på G62.

Jeg hadde nok startet med å bytte den billigste delen. Mtp. at all kjølevæsken renner ut når man bytter termostat, så kan det nok hende G62 er billigere å starte med. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, tusen takk for rask tilbakemelding da skal jeg prøve og bytte G62sensoren, men blir ikke med det første da jeg har ett stykk ødelagt fot : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir motoren overhode varm? Går viftene på radiatoren konstant? Om det er viskosekobling sleper den nok litt hele tiden. Kjenn på returslangen fra radiator etter at du har startet opp motoren. Om den blir gradvis varm, er nok termostaten gåen. Den blir nok litt varm, men du skal kjenne tydelig varmeøkning når termostaten åpnes ved driftstemperatur. NB pass deg for vifter og reimer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager lang tilbeke melding men har fikset problemet, det som var galt var termostaten som hadde røket, så når denne var byttet, ble endelig motoren varm igjen :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynte og slite med varmen på min også, men kun i nedoverbakker og bremsing på giret, byttet termostat og alt ok :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.