#1 Skrevet Desember 5, 2012 Som topic sier så har jeg en sharan som generelt trekker dårlig og går i nødmodus ved hard akselresjon og i oppoverbakker. Har lest ut feilkoder og har fått opp 17964 - Charge Pressure Controll: Negative Deviation. p1556 35-10 intermittent. Har sjekket att det ikke er noe lekasjer på trykkslanger. Har også sjekket staget på VNT mekanismen. Får flyttet det litt med fingrene og kjenner også at det flytter på seg når man ruser på tomgang. Kan det alikevel være det som er problemet? Hvordan sjekker man eventuelt om N75 er i orden uten ogg kjøpe en ny en? Takknemlig for svar:) Vegard. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 5, 2012 Negative Deviation tyder på en lekkasje et sted. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 5, 2012 Lekkasje på trykksiden, eller på vacum systemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 6, 2012 Har vagcom med muligheter for logging av trykk osv, hvis noen kan forklare hva og hvordan jeg skal logge for og få ut noe fornuftig informasjon:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 6, 2012 17964/P1556 - Charge Pressure Control: Negative Deviation Possible Symptoms Reduced power output Limp mode Possible Causes Boost Pressure too Low Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected or leaking Charger Pressure Control defective VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective Possible Solutions Check Hoses/Pipes to/between Components Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) Check / Clean / Replace Charge Pressure Control Check / Clean mechanism for variable nozzles 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 7, 2012 Ser også att trykkslangen mellom turbo og IC beveger seg en halv cm ut akkurat i koblingen inn på IC. Er dette riktig, eller skal den sitte helt fast i koblingen der? er ikke så lett og komme til med handa, men kjenner ingen lekkasje i den grad jeg har fått sjekket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 7, 2012 Sjek EGR ventil,eller ser målerblokk, http://www.gerritspeek.nl/vag-com.html 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 7, 2012 Ser også att trykkslangen mellom turbo og IC beveger seg en halv cm ut akkurat i koblingen inn på IC.Er dette riktig, eller skal den sitte helt fast i koblingen der? er ikke så lett og komme til med handa, men kjenner ingen lekkasje i den grad jeg har fått sjekket. Kontroller om du har lekkasje i turboslangane eller koplingane. Min Passat TDI hadde tilsvarande symptom, og eg bytta komponentar og styra på, men ingen ting hjelpte. Problemet mitt var ein langsgåande spekk i ein av turboslangane. Sprekken opna seg ved pådrag (trykk), og slepte ut luft. PS. Du har to (identiske) N75 solenoidventilar, ein for styring av vakumklokka på turboen, og ein for styring av klokka på EGR-ventilen. Kopl ut EGR, og bytt om dei to solenoidventilane om du vil sjekke funksjonen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 7, 2012 Kan dette være problemet mitt? 1cm tykt lag med dritt i EGR og innover i innsuget. Hva er best og gjøre rent dette med? Takker for svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 7, 2012 Det er uansett ein god ide å renske innsuget! Legg det i diesel eit døgn, og så skrap driten ut med eit egna redskap. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 7, 2012 https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=valvoline%20egr%20cleaner&source=web&cd=2&ved=0CDgQtwIwAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DZdJUvMFJPdY&ei=xVfCUO6kN43E4gTkhYDoBg&usg=AFQjCNFRQuJUMoz2KzUN2PqVgN9faMpYQw 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 9, 2012 Noen som kan lese noe ut av denne loggen her? La også ved ett bilde av målerblokk. Log fila kom vist ikke med den, noen som kan forklaare hvordan jeg legger ved excel fil? Betyr den målerblokken at bilen skulle ladet 1.2 men kun lader 0.6? eller er jeg på jordet nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 9, 2012 Betyr den målerblokken at bilen skulle ladet 1.2 men kun lader 0.6? eller er jeg på jordet nå? Stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 9, 2012 Er en del olje i trykkslangene, så det tyder vel på at turboen begynner og bli litt sliten. kan det være hele problemet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 9, 2012 Du må kjøre i tredje gir ved 3000 rpm,verdi er under f.eks 2850-3100.2200-2400,2100-2600,35-85 %, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 15, 2012 Har nå funnet ut at olje røre inn på turbo`n var knekt å turbo`n fikk ikke olje! Kan dette ha noe med at den går i nødmodus? Turbon er fortsatt tight å fin selv om olje røret var knekt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 16, 2012 Da må du nå ha hatt en betydelig oljelekkasje? ikke bra om turbo har gått mange km uten smøring uansett!! Sleit med samme ladetrykk feil på min Sharan i fjor sommer og da var det map sensoren som var gåen. Dette kommer ikke opp som egen feilkode så jeg fant det ut ved å lese av måleblokken for etterspurt ladetrykk og faktisk ladetrykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 16, 2012 Om turbo ikke har smørring havarerer den på kun kort tid og som nevnt ville du da sansynlig hatt en stor oljelekkasje dersom rør er sprukket/defekt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Desember 16, 2012 Får du fortsatt opp feilmeldingen etter å ha rensket innsug? fiksa dette på en passat for en stund siden å den fikk opp akkuratt samme feilmeldingen, da rensket vi innsug å blokkerte EGR dritten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Desember 16, 2012 Bilen har hvertfall gått 100 mil etter den gikk i nødmodus å den brukte ikke olje som var å bemerke selv om røre var helt av, men røret lå der det skulle så turbon må ha fått litt olje etter som den ikke har skjært seg. Har nå renset egr systemet men ingen endring så da prøver jeg med ny turbo og blender egr systemet å ser hva som skjer da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Desember 16, 2012 Da ble det årings med ny turbo og nytt olje rør:) Blenda samtidig røret som går i mellom manifoild og innsug.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...