Passat 1,9 tdi problemer ved gasspådrag etter turbobytte

Anbefalte innlegg

Etter det andre turbohavariet og skifte av den får jeg ikke bånndraget med en gang når jeg trår på gassen. ( ikke noe problem ved 1 havari)

Virker som om det er noe som sperrer, holder igjen.

Når jeg slipper opp/justerer selv med gasspedalen så plutselig kommer den. (virker som om turboen plutselig begynner å jobbe)

Dette gjelder kun når jeg skal dra i gang på 1 gir, eller 2 gir.

Når jeg først har fått opp turtall og tempo funker det helt greit å dytte gassen inn og bilen respondere uten problem.

Har prøvd å bytte N75 ventil, men det hjalp ikke. Har ny katalysator i tillegg, slik at jeg ikke får noe baktrykk som man kan få ved en tett katalysator. Gikk jo noen liter inn i katalysatoren ved disse havariene : rolleyes

Har brukt mye tid og penger nå, og på møller finner de ikke noe feilkode.

Noen so mhar vært borti lignende problem, eller har noen lure tips eller triks?:confused:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakumlekasje eller feiljustert aktuator stag? Skru det litt kortere så vil den lade tidligere. Bør egentlig kontrolleres med et vakumeter når man justerer dette. Evt skrive ned antall runder man korter/forlenger med slik at det er mulig å reveresere endringene.

Har du mulighet til å logge med vagcom? Ta en logg av 011 i 4.gir gjennom hele registeret.

Er dette en ny orginal turbo, eller fabrikoverhalt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en "ny" av NBS, men den havarerte etter 3 mnd.

Orket ikke en ny runde, og satte den inn til Mekonomen.

Han benyttet seg av turboservice, og slik jeg forsto det, en helt ny og orginal turbo.

har ikke noe muligheter for det da jeg ikke har det tilgjenglig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjip historie med den NBS turboen, dette er det bare å sende i retur å få tilbake pengene. Med mindre bilen din har et problem med oljetrykk/tilførsel til turbo.

Om det er et verksted som har byttet den så er det bare å levere den tilbake og si at den ikke er som den skal.

Ps, var det Mekonomen verkstedet på jessheim (Olsen Auto)?

Uansett, jeg har vagcom kabel, men er usikker på om jeg får logget din bil da din er nyere enn 2001 (canbus). Om du er i nærheten av Jessheim en dag så si ifra så kan jeg gi det et forsøk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var ikke noe problem med oljetrykket til turboen, og oljetrykksrøret ble også byttet i tilfelle det skulle være noe.

Skal til NBS snart og levere inn den som jeg kjøte av de.

Bruker mekonomen på dal/eidsvoll.

Skal til møller en tur til uka for å prøve en ny diagnose, så skulle vel ikke være nødvendig, men takk for det.

Skal bruke helga til å feilsøke og sjekke om den drar falskluft noe steder. (startgass er kjøpt) :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På en tdi så vil den ikke dra falskluft i den forstand, dvs den vil nok dra inn startgassen, men det vil gå i vakum/tandempumpa, ikke i motoren så du vil ikke høre endring i turtall slik som på en bensinmotor.

For å måle vakumlekasje kan du bruke dette: http://biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Testinstrument-og-Elektronikk/Drivstofftrykkmaler-151366/

Sett på et t-stykke ved aktuatorklokka på turboen, dra slangen opp under panseret slik at måleren kan ligge under vindusviskeren. Kjør en runde og sjekk hvor mange Hg vakum du har på maks pådrag. Det bør være et sted rundt 26-28 Hg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

Da får jeg gå til innkjøp og teste dette slik du beskriver her, var ikke den største kostnaden heller for å teste dette.

Takk så langt, kommer tilbake med info når det utført!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.