Audi S4 2.7t 99´ vil ikke starte! Ingen feilkoder å registrere.

Anbefalte innlegg

Hei

 

S4én ville ikke starte i helgen, har tatt diagnose og fikk opp følgende feilmelding:

 

17800 - Camshaft position sensor bank 2, G163: Open short to plus

 

Byttet denne sensoren igår, og slettet feilkode. Men fikk samme feilkode tilbake igjen.

 

Fikk høre på det lokale verkstedet her at bank 2 er passasjersiden, så det var den jeg byttet. Kan bank 2 være den andre siden? sjåførsiden?

 

Noen som har noe erfaring med dette? Eller dette problemet?

 

* Byttet camshaft sensoren til andre siden, og fikk bort feilmelding med fortsatt ingen start!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du det? Har det nå vært så enkelt. Skal ut å skifte om de jeg da! :) Det hadde vært helt nydelig..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp:-) du behøver jo ikke bytte om bare ta den du har løs nå og monter den på sjaførsiden. dem er jo like

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, monterte den jeg hadde løs ja! Fikk den jo ikka av uten å ta av ene slangen fra kjølevesketanken, å der pumpa det jo ut veske med 10 minus grader. Så måtte holde for hullet der med en finger, mens jeg brukte andre hånda til å skifte sensor :P Men det gikk da på et vis det også..

 

Men

Sletta feilkodene igjen, og prøvde å starte. Men til ingen nytte, ville ikke starte.

Men får ikke opp feilmeldingen lengre! Så det er jo fremgang.

 

hadde det vært tenningsproblem ville jeg vell ha fått det opp i vagcom? Så da vil jeg tippe bensin. Men er så føckings kaldt at det går ikke å være ute i lengre perioder om gangen :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har desverre bare en slik unit som leser av feilkoder å slike enkle ting!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du ikke ordentlig vagcom tilgjengelig ?, kan ta meg en tur imorgen hvis ønskelig, skal bestille noen deler i bjugn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du skal utover så gjerne det Bjørnar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får se, fikk bestillt over tlf, trodde jeg måtte forhåndsbetale, så skal vurdere en tur hvis det blir kjedelig nok her

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ville begynt med og sjekke om den får bensin for bensinpumpene er jo en kjent feil og om det er ok ville jeg sjekket veivføleren som også er en kjent feil. jeg hadde veivføleren på min og der fikk jeg ikke opp feilkoder. da har du værtfall noe og begynne med:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

veivføleren er det g28 det? engine speed sensor? Er det noe grei måte å sjekke bensinpumpa på? Klarer ikke å høre noe der bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er bra trykk på fuel inn på rail ja! Så da er jeg litt rådløs, må vell kanskje få tatt en skikkelig diagnose. Ellers så kan det jo være veivføleren som du sier da kanskje, fikk du testet den på noe vis før du skiftet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg fått sjekket ut litt, fått tatt en skikkelig vagcom test, men ingen feilmeldinger å registrere.

Prøvde "nye" tenningsmoduler fra en bil som virket, det hjalp ikke.. Har målt spenning på coiler og har 12v på de ytterste kontaktene, såvidt jeg vet så skal det være det! Og målte spenning på dysene, der har jeg 3/4v mot jord. Usikker på hva jeg skal ha her.

 

Men bilen vil ikke starte, og ingen feilmeldinger.

Kan fort bli dyrt om man skal begynne å bytte sensorer på måfå også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du sjekket batteriet i nøkkelen din, så ikke det er start sperra som tøyser med deg? Nok spenning i batteriet slik at starteren jobber som den skal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke sjekket batteriet i nøkkelen nei, men kan jo selvsagt prøve reservenøkkelen neste gang. Har ladet og tappet batteriet i bilen flere ganger med alt det her, så starteren jobber godt den ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ingenting med saken å gjøre.

 

Har du sjekket batteriet i nøkkelen din, så ikke det er start sperra som tøyser med deg? Nok spenning i batteriet slik at starteren jobber som den skal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går bensinpumpa når du kinner? Er du helt sikker?Mål den med amperetang eller tilsvarende slik at du vet at skovelhjulet ikke har løsnet og derfor klarer ikke å bygge nok trykk.

Får du gnist? skru ut den ene pluggen og legg den til jord,få en kamerat til å kinne.

Hvis ikke dette virker kan du begynne med strømskjema og sjekke at g28 og g40ene har jord + og signal ved rotasjon. Mulig det er en kortslutning i ledningsnett eller ledningsbrudd eller sikring. motstandsmål fra ECU til de forskjellige sensorene slik at du vet at ledningsnettet er i orden.

Kun noen tips.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan ikke si jeg er helt sikker, kun sjekket trykk på railen. Og det var relativt mye virket det som. Signalene på disse sensorene er målbare med voltmeter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på hallgiverne (kamakslene kan du måle) ssom oftest på de ytre så har du 12 volt og den midterste skal de blinke 5 volt når du kjinner. g28 (veivsensor) kan du motstandsmåle og sjekke om den har spenning og jord. Har du vagcom så kan du også gå inn på måleblokkverdier og se på turtallsignal,ligger den ett sted mellom 2 og 3 hundre omdreininger fungerer den. bensinpsumpa de bør du måle med amperemeter i serie med pumpa eller tangamperemeter. Har du prøvd å kople fra dysene og sspraye startgass rett inn i innsuget mens en kamerat kjinner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. Nei har ikke prøvd å koble fra dysene nei, må jeg det for å prøve med startgass? Det som er litt av problemet her er at det er jo ikke noe spesielt god plass i dette motorrommet, for å gjøre slike ting så må jeg plukke ifra masse annet også, for å komme til. Og jeg har ikke plass inne, så den står ut i kulda. Derfor det tar litt tid, fryser hallveis ihjel hver gang jeg prøver noe :P

G28, er ikke det den som står på svinghjulet? eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.