Anbefalte innlegg

Hei.

Har nettop vært på servic emed min Audi A3 2.0TDI og fikk beskjed om at de fant olje i dieselfilteret og ble fortalt at dette mest trolig hadde sammenheng med at jeg tidligere har hatt litt problemer med rykking/ugjevn gange ved middels pådrag i 2/3/4gir (noe som har vært fraværende i en lengre periode nå).

Har spurt flere steder om hva som kan være årsaken å har fått like mange svar som spørsmål ble stilt og er usikker på hvem man skal stole på/hvor jeg skal begynne.

*Dieselpumpe

*Fødepumpe

*Vakuumpumpe

*Injeksjonspumpe

*EGR-Ventil

Kan i tillegg nevne at vedkommende som utførte siste service mente det var vakuumpumpa som måtte byttes snarest for å forhindre brente/tette dyser som ikke er julegaveønske nr 1 i år :/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er du lest feil code,set parameter med vcds, hvis ikke kjør tilbake på verksted.

Er du sikert at det er disel filter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei.

Har nettop vært på servic emed min Audi A3 2.0TDI og fikk beskjed om at de fant olje i dieselfilteret og ble fortalt at dette mest trolig hadde sammenheng med at jeg tidligere har hatt litt problemer med rykking/ugjevn gange ved middels pådrag i 2/3/4gir (noe som har vært fraværende i en lengre periode nå).

Har spurt flere steder om hva som kan være årsaken å har fått like mange svar som spørsmål ble stilt og er usikker på hvem man skal stole på/hvor jeg skal begynne.

*Dieselpumpe

*Fødepumpe

*Vakuumpumpe

*Injeksjonspumpe

*EGR-Ventil

Kan i tillegg nevne at vedkommende som utførte siste service mente det var vakuumpumpa som måtte byttes snarest for å forhindre brente/tette dyser som ikke er julegaveønske nr 1 i år :/

dieselpumpe og fødepumpe er samme tingen, den bygger bare ett trykk på ca 0,5 bar for å få dieselen frem til den mekaniske dieselpumpa som sitter på siden av topplokket(førerside),denne pumpen er kombinert vaccumpumpe og dieselpumpe. Egr ventil har ingenting med dette å gjøre. Mulig denne kombipumpa (vaccumpumpe og dieselpumpe) er gått lekk internt eller en pakning.

Eller noe helt annet som toppakning eller noe i den duren.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk reklamasjonsrett på 5 år også ved bruktbilkjøp dersom du har kjøpt fra forhandler.

Evt hvis bilen er nyere enn 2007 er det fremdeles det på nybilkjøpet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dieselpumpe og fødepumpe er samme tingen, den bygger bare ett trykk på ca 0,5 bar for å få dieselen frem til den mekaniske dieselpumpa som sitter på siden av topplokket(førerside),denne pumpen er kombinert vaccumpumpe og dieselpumpe. Egr ventil har ingenting med dette å gjøre. Mulig denne kombipumpa (vaccumpumpe og dieselpumpe) er gått lekk internt eller en pakning.

Eller noe helt annet som toppakning eller noe i den duren.

Er nok den mekaniske dieselpumpa du nevner her som ble nevnt ved siste service da.

Noen som vet det faglige korrekte navnet på denne pumpa eventuellt vet delenr? :)

Skal ringe til verkstedet over helga å snakke med han som tok servicen å høre hva han mente så jeg er sikker på at det er den pumpa han mener :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den heter vakumpumpe i etka:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det denne Tandempumpa som også styrer vekuumet til bremsesystemet?

Har ikke kjent noe spesiellt på bremsene som tilsier at det er noe galt iallefall.

Kan nevne i tilleg at jeg synes bilen har blitt litt mer tungstartet når det er kaldt, ikke så ille at det er noe problem å få start men hører at den harker en gang før den starter som den ikke gjorde før.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.