Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som vet hvor man kan kjøpe rep sett til caliper foran til Allroad 2,5tdi 2001?

Er den typen med 4 klosser per. caliper.

Eller må man kjøpe ny caliper? Og hvor kjøper man det til en billig penge?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan jo høre med caliper.no som selger sånne kalippere. Vet ikke, kun et tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

møller har disse;) koster noen hundrelapper

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

møller har disse;) koster noen hundrelapper

Fant ut dette jeg også :)

Men han jeg pratet med mente det var noe herk å montere sammen igjen!

Noen som har erfaring med rep sett til calipere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har gjort dette. Det er kun to utfordringer, det ene er å få presset ut begge stemplene, og det andre er å få på igjen mansjetten rundt akslingen som binder sammen selve ramma og caliperen. Sistnevnte er ikke å få tak i som del, så den skal du være forsiktig med. Det er ikke sikkert du trenger å splitte ramma og caiperen, men jeg demonterte alt og fikk sendt det gjennom en delevasker. For å få av begge stemplene så er en måte å trykke inn bremsepedal når caliperen er tilkoblet. Da kommer et stempel utover. Når det er nesten ute, så låse du denne med å bygge opp med bremsklossene el.lign, og presse på nytt. Da kommer det andre. Når dem har kommet så langt ut så går det greit å vri av. Lag deg en hylse av gammel bremseslange el.lign som du setter på bremseslangen som skal inn på caliperene, så slipper du at bremseanlegge tømmer seg for væske. Lettere å lufte etterpå;) Når alt er demontert så sjekker du etter gravrust på stempler. Om dette finnes så må dem nok byttes. Alt må rengjøres veldig nøye for montering! Bytt også luftenipler.

Når dette er sagt, så blir nok rep sett brukt for sjeldent. Når det er på tide med skivebytte så bør nok pakninger og mansjetter på caliper også byttes. At disse er i orden har utrolig mye å si på bremseopplevelsen. Mykere bremser samtidig som pedal blir hard riktig. Blir nok mindre slitasje også siden det blir mindre heng på bremsene. Jeg tror det syndes mye med dette rundt omkring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

måtte bytte klosser på min a8 i høst pga treigt stempel. 1 stk kloss som ble slitt. brukte rustløser og silikonfett på glidere og undermansjetten på stempel. Funker virker det som. Neste gang blir det nok ombygging til andre calippere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

Det endte opp med nye calipere fra caliper.no !

Bra pris der! Betalte mindre for to stk. med klosser der enn en caliper koster på Møller..

Dette ble enkleste løsning for meg denne gangen, så får jeg evt. kjøpe rep sett og renovere de gamle senere..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.