Speilplaten i sidespeilet datt av - får man kjøpt bare speilplate? Evt. hvor?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har aldri opplevd dette før, men i kveld datt faktisk selve speilplaten ut av sidespeilet mens jeg kjørte. Sikkert grunnet det kalde været vi har hatt, og en lim som har blitt sprø. Den knuste selvsagt, så trenger ny.

 

Må jeg kjøpe hele speilet nytt, eller kan jeg kjøpe bare platen? I så fall hvor? Og enda bedre, kan jeg få tak i/hjelp til dette noen steder på en lørdag? Ser ikke fram til rushtrafikk, lukeparkering, etc. uten sidespeil på mandag morgen...

 

Bilen er en '04 Golf V.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare speilet som datt av selve festeplaten inni speilhuset? Skjedde med Passaten min sist helg også, når jeg polerte bilen og skulle polere speilene. Får kjøpt kun speil hos f.eks Meca - mulig Biltema har også, men usikkert på om noen av de har dette inne på lager. Så da blir tipset å lete på et huggeri eller se etter noen i nærheten som selger deler fra en delebil.

 

Edit: Selve speilet sitter bare klipset inni speilhuset, så det er lett og kjapt å skifte:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer, kun speilglasset som falt av. Takker for tips! Fant for øvrig ut at Biltema selger en slags folie man kan klippe til selv som en midlertidig nødløsning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Møller har nye på lager :) prisene er ikke så ille

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble Møller, og faktisk to nye speilplater. Oppdaget at speilet på førersiden hadde akkurat samme svakhet, glasset løsner fra plata. Tok meg et lite kakk med tommelen for å kippe hele dritten av...

 

Nå står to nye på bilen, får håpe på bedre tider :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.