Golf 4 som oppfører seg rart

Anbefalte innlegg

Golfen min oppfører seg litt rart for tiden.

Når jeg slipper gassen når jeg er ute og kjører så stopper den brått og når jeg gir litt gass igjen så rykker den litt til, vanskelig å forklare. Turtallet kan variere litt når den går på tomgang også.

Har renset LMM uten noe forbedring også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som typisk LMM, og det er desverre ikke alltid nok å rengjøre den. Men uansett mener jeg ganske bestemt at en må nullstille hjernen etter en har hatt LMM frakoblet, har du gjort dette? Kan kanskje også være en ide å grunnjustere gasspjeldet på nytt, begge deler kan gjøre "manuelt" eller via diagnoseprogram

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bilen varierer på turtall på tomgang har jeg vært borti disse feil:

*Batteri begynner å bli dårlig

*Du må rense gassspjeld for oljerester.

*Du må grunninstille gassspjeld

Trenger du hjelp med å grunninstille er det bare å si fra så kan jeg gjøre det med vag-commen min.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger du hjelp med å grunninstille er det bare å si fra så kan jeg gjøre det med vag-commen min.

Dette skal også kunne gjøres ved å la bilen stå på tomgang etter par min (uten å røre gassen i det hele) etter en har startet bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette skal også kunne gjøres ved å la bilen stå på tomgang etter par min (uten å røre gassen i det hele) etter en har startet bilen.

Skal du gjøre det manuelt må du gjøre slik:

*ta av batteripolen

*sett på batteripolen

*la panser og førerdør stå oppe

*sett på tenninga og la den stå på i 3 min

*skru av tenninga

nå skal den den være grunninstilt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar!

LMM`en er ikke så gammel så det ville vært rart om den var helt gåen.

Skal en tur nedom Skien Bil i morra så kanskje de kan hjelpe meg å nullstille hjernen.

Kan de lese av om gasspjeldet må grunninstilles også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått forklart samme symptom på en A4 1.8T og der var lmm problemet. Dersom du feks ringer TS og forklarer symptomene, er det utrolig hva de gutta greier å forklare via telefon. Gjerne gjør det mens du er ute og kjører.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fått forklart samme symptom på en A4 1.8T og der var lmm problemet. Dersom du feks ringer TS og forklarer symptomene, er det utrolig hva de gutta greier å forklare via telefon. Gjerne gjør det mens du er ute og kjører.

Var helt overbesvist om at det var LMM feil, men som sagt etter en rens så var det absolutt ingen forandring. Men det er mulig den må nullstilles da. Skal prøve å få gjort det.

Litt teit å ringe til de TS gutta og forvente å få hjelp når jeg aldri har handlet der...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var helt overbesvist om at det var LMM feil, men som sagt etter en rens så var det absolutt ingen forandring. Men det er mulig den må nullstilles da. Skal prøve å få gjort det.

Litt teit å ringe til de TS gutta og forvente å få hjelp når jeg aldri har handlet der...

Syns ikke jeg iallefall. Bare ringe de og si du fikk tips av folk som var fornøyd med dem gjennom forumet her det. Burde ikke være noe problem i det hele tatt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.