#1 Skrevet Desember 8, 2012 (endret) Heisann! Var å hente meg nybil igår!(Hurra!) 2006 transporter 2.5tdi 4 motion Men når jeg skulle ut å kjøre i morrest( 15- ute) så begynte glødelampa å lyse og motor fjusker. Det går 1-2 sekund fra jeg trår gassen i bånn til den reagerer. Det virka også som om temperaturen på motor holdt seg på 50 grader ganske lenge før den til slutt fikk åla seg opp på 90. Gikk ganske raskt fra den begynte å stige fra 50 til 90. Er det noen som har no peiling hva dette kan være for noe? Har lest om at det kan være no kontakt med bremsepedaler eller clutch eller bare no sikringer. Men dette gjør vel ikke at bilen skal fjuske? Bilen har gått 127k. LØsning! Greia var at bilen var fyllt med diesel fra trondheim! Den tåler ikke like lave temperaturer som den vi fyller her på Røros. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 8, 2012 Får du den til å gå jevnt på tomgang, samt å ruse den mens den står i ro? Kan være en eller flere glødeplugger. Hadde dette problemet på min tidligere 2005 T5 (men med 1,9tdi). Når det var flere minus ute var den tungstarta og røyk som pokker inntil den tente på alle sylindre. Hvis du kjenner noen som har vagcom eller lignende så ligger det sikkert feilkode inne som kan fortelle mer enn at man skal gjette seg frem til feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 8, 2012 Den starter med en gang og går kjempefint på tomgang. Kan også ruse den uten noen problemer når den står stille. Lukta litt rart av eksosen synes jeg. vagcom skal jeg faktisk ha i en skuff her et sted! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 8, 2012 Det er mye som kan gjøre at glødelampe lyser, så forsøk vagcom. Sist den lyste hos meg var det spjeld til egr som hadde kilt seg (tror jeg det var). Da gikk den i nødmodus, gikk fryktelig dårlig (dette var på 2010 modell med 2.0 CR TDI). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 8, 2012 Har kjørt en tur til med den nå. Og det er null fjusk. Den går helt nydelig faktisk. Rakk ikke å bli mer enn 70 grader varm. Får plugge inn å se hva som er feil. kjekt å ha en sånn liggende! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 9, 2012 Fikk testa vagcommen nå og fikk to feil. Noen som har no peiling? 2 Faults Found: 001027 - EGR Valve (N18) P0403 - 000 - Malfunction - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 15 Mileage: 127930 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 882 /min Speed: 66.0 km/h Duty Cycle: 0.0 % Voltage: 14.74 V Mass Air / Rev.: 160.0 mg/str Duty Cycle: 34.7 % Bin. Bits: 00000000 000257 - Mass Air Flow Sensor (G70) P0101 - 000 - Implausible Signal Freeze Frame: Fault Status: 01110000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 1 Mileage: 128015 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1764 /min Speed: 38.0 km/h Temperature: -9.0°C Absolute Pres.: 928.2 mbar Mass Flow: 22.76 g/s (no units): 1.58 Temperature: 22.5°C Readiness: 0 0 0 0 0 Muligheten for at bilen fortsatt har sommerdiesel er også til stede. Og at dieselfilteret bør byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...