Audi A4 B7: Ettermontere parksensorer og NAVI. Dyrt?

Anbefalte innlegg

Som topic sier så lurer jeg på om noen vet hva dette koster?

Må man kjøpe nye fangere + lakkering for å få park.sensor, eller monterer de det i org.fanger?

Og hva med NAVI? Sikkert billigst å kjøpe fra f.eks. ebay og deretter få noen til å montere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Parkerings sensorene selger f.eks. Kufatec, så ville jeg vel anta at du kan bruke den originale fangeren?

Navien er ikke så gæli å montere, kommer litt ann på utgangspunktet. Har du 2-din fra før av trenger du kun adapter, RNS-E, GPS antenne, kart disken og vag com. Monteringen klarer du fint selv! :)

Har du 1-din fra før er det litt mer arbeid, må ha 2-din ramme og litt ekstra, se pdfen som er i dette innlegget for mer info: Link

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, jeg vet ikke. Hvis man må kjøpe nye fangere så blir det jo veeeeldig dyrt mtp. lakkering osv.

Ja, ok. Mao. trenger det ikke å bli så veldig dyrt da :) En kompis som vurderer en DTM som ligger for salg: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=38578069

Det eneste han savner på den er egentlig NAVI og park.sensor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare søkte litt kjapt rundt på et par forum og flere har brukt den originale fangeren for å montere sensorene. Men da mangler det såvidt jeg forstod noen holdere til selve sensorene som er på fangerne med sensorhull. Alt går vel hvis man vil og er litt kreativ :)

Var ingen bilder av interiøret der så vet ikke om det er 2-din eller 1-din. Men som sagt, er det 2-din så er navi monteringen superlett, bare få tak i rett adapter! Jeg monterte og kodet selv på min :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Herlig Alexander:) Tusen takk for god hjelp. Da er det ikke såå big deal at den ikke har dette utstyret.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette fikser du med litt hjelp. Monterte nylig sensorer foran på en A6 2006. Skulle lage en DIY, men kameraet gikk i stykker så det ble dårlig med bilder :(

Når det gjelder Kufatec-kitene (som var det jeg brukte i A6'en) så hver klar over at manualene til A4 B7 er så som så fra Kufatec på disse kitene (jeg har lastet ned og sjekket de to de har). Den ene (for montering foran) er ikke så ille om du skjønner tysk, men har heldigvis en del bilder. Den andre er for tilkobling inn mot styringsenheten til sensorene, og er på 6 linjer og 2 bilder :P

Regn med 3-5 timers jobb avhengig om det er foran, bak eller begge deler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, det skal nok la seg gjøre. Nå ble den DTM'n solgt allikevel, men han vurderer nå en "vanlig" B7 som ikke har Navi, så denne tråden kommer uansett veldig godt med.

Takk for god hjelp, gutter! Det er jammen flott her inne på forumet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.