#1 Skrevet Desember 10, 2012 Hei! Jeg holder på å få gang på hiddensprutet i A4'en min, men må sjekke grunninnstillingen på tenningen, hvordan gjør jeg det når jeg ikke har noen pluggledning å legge kloa rundt? Jeg har en denne tenningslampen, [h=1]Equus Pro Timing Lights 5568[/h] ...så mistenker at den grønne klemma skal inn i en plass, men må jeg klippe i ledningene for å komme til ledningen som gir signal fra tenningsmodulen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 10, 2012 Du kan ta den fra signal til coil på sylinder nr 1? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 10, 2012 Hei! Jeg holder på å få gang på hiddensprutet i A4'en min, men må sjekke grunninnstillingen på tenningen, hvordan gjør jeg det når jeg ikke har noen pluggledning å legge kloa rundt? Jeg har en denne tenningslampen, [h=1]Equus Pro Timing Lights 5568[/h] ...så mistenker at den grønne klemma skal inn i en plass, men må jeg klippe i ledningene for å komme til ledningen som gir signal fra tenningsmodulen? Du skal ikke måle signalet som går inn fra sprut til coil. Grønne klemma der er vel til turtallsignal fra coil(til f.eks fordeler tenning) Finn deg en plugg kabel som du lager til så du får plugga den oppi coilen.Evt trikse til en kabel fra Audi 20v femmer da denne er grei å plugge nedi topp. Vips,så har du mulighet å skyte tenninga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 10, 2012 Åjavel! Da må jeg se litt nærmere på det, kan jeg bare rive av gummien på coilen å sette en kabel på istedet for den biten som går inn på pluggen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 10, 2012 Åjavel! Da må jeg se litt nærmere på det, kan jeg bare rive av gummien på coilen å sette en kabel på istedet for den biten som går inn på pluggen? Neinei..La coilen være som den er. Du må bare mekke deg til ei sann lignende kontakt som er på toppen av en tennplugg f.eks. i andre enden av pluggledninga,sånn at den smetter skikkelig innpå kontakta oppi coilen..Plugghetta i andre enden er jo bare å trykke nedi toppen. Vet man får kjøpt sånne løse plugghetter i kompositt som man kan skru inn i pluggkabel,kanskje trikse det til med noe slikt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 10, 2012 Hvorfor du vil ser på tenning???Hvilken model er og mer info. Er noen galt med motor eller??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 10, 2012 Fordi jeg holder på å montere Megasquirt MS3X hiddensprut, og må vite om jeg har satt grunninstillingene riktig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 18, 2012 Men dette er jo en motor som dette ikke er så ofte gjort på; Hvor finner jeg tenningsmerkene hen da? Kan jeg bruke noe på kamhjulet som referanse, er jo rimelig trangt nede ved svingningsdemperen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2012 Men dette er jo en motor som dette ikke er så ofte gjort på; Hvor finner jeg tenningsmerkene hen da? Kan jeg bruke noe på kamhjulet som referanse, er jo rimelig trangt nede ved svingningsdemperen.. TDC punkt finne du på ett lite hakk i svingningsdemperen.Ja det er litt trangt så du trenger godt lys for å finne merket på deksel og sv.demper. Jeg bruker som regel å merke med hvit tynn markeringstusj.Bare å teipe den fast i ett stag eller noe og smyge den ned så du får satt skikkelig merke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Desember 19, 2012 Så det skal være plass til det altså? Med både radiator og vifte på plass hehe, for sjekke litt imorgen, så finner jeg vel på noe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Desember 19, 2012 nederste er punktet på svingingsdemperen Det er et hakk i plastikken rett over dempern 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Desember 19, 2012 Sålenge jeg vet at regreima er ok, så kan jeg vel bruke kun kam-merket å sikte på? Låser jeg tenningen på, la oss si 12 grader, og stiller lampen på det, så blir vel det riktig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Desember 19, 2012 Sånn så det ut når jeg tok av dekselet, tror jeg bytter denne jeg Da får jeg også sjekket at begge merkene stemmer, for nå så den ut til å bomme littegrann. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Desember 19, 2012 På kammen så må du sette lampen på 24grader da utvekslingen er 1:2 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Desember 19, 2012 Hvorfor ikke skyte tenning på veivaksel Hans? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Desember 19, 2012 (endret) Hver gang kammen er på tdc på cyl 1 skal den tenne på cyl 1 (med litt fortenning seff) så det må jo bli nødt til å bli riktig å sikte på den? På veiva vil den jo også finne merket, men bare på annenhver runde vel? Grunnen til at jeg ville sjekke på kammen var at jeg klarer ikke se merkene på veiva og dekselet. Men nå må jo alt ifra hverandre uansett, så nå for jeg vasket og merket det opp på nytt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Desember 20, 2012 Da bør du nok gjøre så du kan se disse merkene ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Desember 20, 2012 Skal som sagt av med fronten og bytte reima nå, så da får jeg vasket og merket opp på nytt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Januar 1, 2013 Fått merket merkene med hvit tusj, og justert inn, sitter spot on nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...