MotorvarmerAudi A4 AVF motor-Klima blåser kald luft

Anbefalte innlegg

Har installert motorvarmer i bilen uten å tømme kjøleveske. Motorvarmeren er av typen vannvarmer som kobles på røret som kommer fra oljekjøleren. Monterte varmeren på venstre rør (når jeg ser inn på motoren), i tillegg skal det settes på en ventil på en av slangene inn til kupeen. Denne satt jeg på venstre slange med pil ned (mot batteri). Fylte på kjøleveske, lot kjøletank lokket stå åpent, satt klima på full pupp

og starta bilen. Alt virker ok, kommer til 90grader og termostat åpner men ut av klimaannlegg kommer det bare kald luft!!!: bh :

Har nå "lufta" i 3 omganger uten at det har funka. Nå sist gikk den på tomgang i nesten en time mens jeg klemte i alt som var av rør. Fylteopp til toppen av tanken. Satt bilen i en bakke...

Prøvde motorvarmeren istad og etter 2 timer var motoren fortsatt kald. Så det virker som det er luft i kjøleannlegget som gjør at vannet ikke sirkulerer. Hvordan i :evil: skal jeg få ut lufta!

Eller kan det være noe jeg har gjort feil?? : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garantert luft i systemet, i den øvre slangen inn til kupeen var det ingen veske. Løfta opp frostveske tanken og lufta slangen inn til kupeen godt, det er lite hull i den for lufting. Fikk igang sirkulasjonen men fortsatt kommer det bare kald luft fra varmeapparatet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.