#1 Skrevet Desember 11, 2012 (endret) Passer 6-trins kassa fra s4 b5 på en a4 1.8t? Må jeg ha ny mellom aksel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 11, 2012 Om jeg ikke tar helt feil så må du ha Bakdiff med samme utveksling(4.11) Kortere mellomaksling Tror det er større flenser foran på s4. Men skal gå ann å bytte ut disse fra FWD som har samme diameter (husker ikke nå i farta. Prøv å google det), evt. bytte hjullagerhus. Spakstellet må byttes Ene girkassefestet er ikke likt. (Bytte travers(?), eller modde) Det jeg kom på nå på sparket hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2012 Ok da gidder jeg ikke det. Er det noen andre 5 trins kasser som passer rett på 1,8t bilene? Er litt dårlig utvalg i brukte a4 quattro kasser om dagen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2012 Alle 01a-kasser med riktig utveksling i framdiff passer i din bil. Finner du ikke kasse med riktig utvekslig, kan du bare flytte over den diffen du allerede har. Husk å skille kassene med 01a og 01e, da 01e finnes som både 5 og 6trinns. Tror det er mye forvirring rundt dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2012 Er som Pål sier at det er en heeel del ombygging for å få det til å passe. Har stående en 01A kasse utenfor. Den er fra en 100/A6. Akkurat hva utvekslingen er vet jeg ikke, men kan vell finne det ut. Denne skal vell i teorien bolte fint opp i a4en din ? Folk må gjerne komme med innspill. Jeg bor på Sørlandet selv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2012 Kunne du sjekka utvekslinga? Men da kan jeg i prinsippet finne meg girkasse fra hvilken som helst quattro bil da? bortsett fra de med 01e. Fin annledning til å hente både kasse og bakdiff fra en b4 quattro da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2012 Mulig jeg tar feil men trodde ikke b4 kom med 01a ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2012 Du kan hente kasse fra alle quattro-biler med 01a ja 80/90 typ89 80 b4 100/200 (fra 1987->)? A6 bensin typ4a A4 b5 Passat 3b UrQ (fra 87->)? Sikkert enda flere Burde ikke være noe problem å få tak i en slik. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2012 Mulig jeg tar feil men trodde ikke b4 kom med 01a ? Ok det vet jeg ikke noe om. Reinte bare med at den hadde det, hvis 100`n kom den kassa. Hvilke biler har 01a da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...