Drivknute? passat 3bg 2001 mod(130hk)

Anbefalte innlegg

Heisann! lurte på om det var noken her inne som har peiling på drivknute o.l på passat 3bg her inn? :)

eg kjørte heim frå jobb i går og då smalt det plutselig og så ville ikkje bilen kjøre lengre, eg fekk så slept bilen heim for å undersøke problemet, der såg eg at drivknuten på venstre side hadde dotte av :( så det eg lurer på er hvor stor skade detta kan ha gjort, Evt hvilke deler som har blitt skada og hvilke deler som må byttes.

Sånn ser det ut nå

IMG_0040.jpg

IMG_0038.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bare å kjøpe ny knute med mansjett og montere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mest sannsynlig fint lite og ingenting som har blitt skadet. Bare å bytte drivknute og mansjett som Glenn Ove sier. Sjekk før du monterer at det indre leddet ikke har hoppet ut. :) Siden leddet hoppet ut ville jeg også sjekket sporene på selve drivstangen for å se at de ikke er ødelagt. Kan fort ødelegge et nytt drivledd med det. :)

Ellers en helt kurant jobb å gjøre. :) Bare å montere i samme rekkefølger som du tar det i fra hverandre. Husk splinten helt ytterst på stangen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noe ryker kan det kanskje være ABS-føleren om du ikke tar den ut før demontering (noe du sikkert ikke har gjort). Er du litt forsiktig ifm. montering går det bra med den. Har i alle fall ennå til gode å bytte noen. Om det ikke går bra får du lysende lampe;).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Abs sensoren sitter ganske beskytta på disse da; ) har forresten en knute til salgs, som jeg mener passer på din! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil ha nytt når eg først bytter.

Så har dere tips til hvilke nettsider som er bra å bestille fra, eller hvilke nettsider eg får rabatter? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

NBS har gode priser på drivledd til disse bilene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knuta jeg selger er helt ny, kjøpte feil;) er meyle så bra kvalitet!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.