#1 Skrevet Desember 11, 2012 Skal skifte bakbremser på 2006 modell golf. Den ene sida har hengt og gummien rundt bremsestempelet er sprukket. Fikk skrudd stempelet helt tilbake slik at calipter virker ok. Har fått tak i ny gummi fra VW. Har noen en howto DIY for å skifte gummien? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 12, 2012 Ingen som vet? Skal til på jobben nå... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 12, 2012 Litt seint ute kanskje, men... få ut de gamle, gjør rent og fjern evnt rust så på med ny gummitetning og mansjett. Det som er litt kjilent er å få mansjetten over stempelet samtidig som du skrur det inn. Det jeg har gjort noen ganger er å ta 8-10 små strips og feste de rundt stempelet med "låsen" på stripsa utover(fester de med ett annet stort strips) Tre "låsene" ned i mansjetten og trekk forsiktig ett og ett strips forsiktig oppover så får du dratt med mansjetten over stempelet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 12, 2012 Ble til at jeg bytta calipteren for å være på sikre siden. Var jo en del dritt rundt der som kunne komme steder det ikke skal. Mansjettene kosta 350kr calipter 1850kr. Får man tilbake "pant" for disse? Takk for svar:) glad jeg ikke begynte på mansjettjobben 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...