Sliter med å få programert nøkkel til fjernstyrt låsing - A6 C4 96 mod

Anbefalte innlegg

Prøver å få programert nøkkelen inn til sentrallåsen, men mulig jeg bruker feil prossedyre. Bilen er en Audi A6 C4 96 mod, og har IR fjernstyring. Batteriene skal vær greie. Lyser når jeg sjekker med mobilkamera.

Metoden jeg har brukt:

-Setter nøkkel #2 i tenning og skrur å tenningen.

-Låser mekanisk med nøkkel #1 (som skal programmeres) og tar ut nøkkelen og sikter inn på ir-mottager og trykker på knappen. Hornet bærter en kjapp gang.

-Låser opp manuelt og tar ut nøkkelen i tenningen.

-Lukker førerdør, og prøver å låse. Men ingenting skjer.

En med samme problem:

Hva kan være feil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

var det ikke motsatt? bruk ir mottageren først og derretter start bilen med den nøkkelen innen xx sekunder ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter med akkurat det samme. Håper du finner ut av fasiten ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjor dette.

-låse bilen me nøkkelen som skal programmeres

- ta nøkkelen ut av lås i døra, trykke mot IR mottaker og da skal den være programmert. Dette er en 95 S6.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Central locking system

Synchronising key for infrared remote control

If a vehicle with infrared remote control cannot be locked, the reason may be:

• No locking operation performed for approx. 7 days.
  • Battery in key is flat.
  • No match between codes in key and control unit for infrared remote control in vehicle.

Note:

This fault can occur if the transmit button on the key is pressed frequently outside the range of the infrared remote control.

• To restore functioning:
    • Send infrared signal using key.
    • Unlock vehicle using key.

Problemet er at dette ikke funker. Har lest om folk som har hatt problemer med kunstig lys som har blokkert for signaler, dårlige batterier med mer. Har prøvd begge nøklene, skiftet batteri, forsøkt på flere plasser og begge sider av bilen. Har ikke vært borti dette systemet før, så har ikke noe å sammenligne med, med tanke på feilsøking og funksjonalitet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjor dette.

-låse bilen me nøkkelen som skal programmeres

- ta nøkkelen ut av lås i døra, trykke mot IR mottaker og da skal den være programmert. Dette er en 95 S6.

Prøvde dette på min, men fungerte ikke, muli noe annet er feil hos meg. Men får et pip når jeg låser med nøkkel i låsesylinder

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde dette på min, men fungerte ikke, muli noe annet er feil hos meg. Men får et pip når jeg låser med nøkkel i låsesylinder

Samme her når jeg låser med nøkkel. Når jeg har tenning på med nøkkel #2 og låser mekanisk med nøkkel #1, for så å trykke på knappen, da også kommer pipet. Så noe med det ir-tullet funker, men hva det er som skurrer, vet jeg ikke. Har bestilt 10 nye batteri fra kina. Kom seg på hele 15,- ink frakt :) SR43 heter de hvis noen skal ha.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant denne oppskriften som ser rimelig idiotsikker ut. Problemet mitt, er når jeg kommer til å aktivere systemet med nøkkelen, tuter den en gang, men ikke hvis jeg fortsetter å trykke en gang hvert sekkund (for å programere nøkkel 1-4).

First, heed the first couple remarks, then follow the procedure below to reset/activate the IR keys.

- Make sure the batteries are fresh (the cheapies last for only 6-8 months, the expensivo ones last for a couple years). Stick to well-known brands.

- Do this procedure where flourescent lights are not around, they'll interfere and mess it all up.

- You need a second key, does not have to be another IR key, just a spare you can make anywhere.

- Always program ALL the keys you have at the same time, 'cause the vacuum pump (locking control module) will store four codes and I think it starts from the beginning each time and erases any previous entries.

Step #1: Using the second/spare key, place the ignition in the ON/RUN position

* Next three steps have to be completed within 30 seconds, otherwise you gotta start over.

2: Close and manually lock all the doors. You're outside of your car on this one. Use the key to lock the doors or at least the last door to have completed closing/locking all doors.

3: Point the IR key you want programmed at the IR sensor (the little knobby on the B pillar that everyone goes, 'what the H is that?') and briefly press the little button on the key from one to four times (depending on which key you're programming). I.E. press once, for key 1, twice for key 2, etc.

**Note** - Corresponding to the key number, you have to press the button on the key in one second intervals. I.E. for key 3, you'd press the button once, wait a second, hit it a second time, wait a second, then hit it one more time.

The alarm horn (the weak-sounding little honk) will toot after each time you press the button to confirm reception.

4: After entering the last pulse of the key number, and the horn sounds that last time, PRESS AND HOLD the key button for 10 seconds. Remember to always keep the key pointed at that little sensor.

The car will unlock and the key is then programmed.

There's some other crap this IR system goes through that can also be the problem. It happens if:

- The battery in the car is disconnected or dead for a long time.

- Just the IR locking system isn't used for a long time.

- The security codes for the key are out of sync with the central locking pump 'cause the button on the key was pressed too many times while out of range of the sensor. I don't know how many times though.

Here's how to reactivate the system:

1: Press the button on the key while pointing it at the little knobby on the B-pillar.

2: Within one minute, manually unlock driver or passenger side door.

3: Done. Reactivated. You're my hero.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nye batterier gjorde susen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.