varmeproblem på audi 100 c4 2.3

Anbefalte innlegg

Hei:)

Er det noen som har peiling om det finnes noen lufteskruer på kjølesystemet på audi 100 2.3 c4? aar motor.

Plages med at bilen bare blåser lunkent luft som varmeste på tomgang. Har byttet kjøleveske å termostat på bilen nå.

Er noen som mener at det er luft i systemet siden den ikke blåser mer enn lunkent på tomgang.

Når jeg kjører så blåser den varmluft.

Noen som har peiling?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på gamle bilen min var den en luftesrkure på ene slangen til varmeapparate inni bilen. denne skruen fant jeg hvertfall på fører siden.

 

åpne panseret. ta vekk dekkselet under ved frontruten. så du ser vifteapparate og de tingen så skal du se 2 slanger da litt mot midten. en av de hadde hvertfall lufteskrue på min bil. 100 c4 2.8

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk før svar:) vet at 2.8 har det der,men verke itje som 2.3 har det.

sku se om noen viste om det var noen andre plasser

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:)

Er det noen som har peiling om det finnes noen lufteskruer på kjølesystemet på audi 100 2.3 c4? aar motor.

Plages med at bilen bare blåser lunkent luft som varmeste på tomgang. Har byttet kjøleveske å termostat på bilen nå.

Er noen som mener at det er luft i systemet siden den ikke blåser mer enn lunkent på tomgang.

Når jeg kjører så blåser den varmluft.

Noen som har peiling?

Dette er ikke uvanlig med de temperaturene vi har nå. Disse er selvluftende og ikke veldig vanskelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men har vært sånn når det var +5 ute og

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med eller uten elektronisk AC?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg setter en knapp på at det kan være selve registeret som har gått i oppløsning innvendig. Har vært borti det selv et par ganger. Har aldri hatt problemer med luft i systemet på de 5'erne/c4 jeg har hatt. Kjenn på slangene som går til og fra registret. Der vil du kunne kjenne om begge, evt ene er varm og om du kan utelukke registret.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begge som går inn dit blir varme.. Men har fått hørt om det skulle vært varmeregisteret så skulle den itje klart å blåst ordentlig varmluft når man kjøre.. Skulle blåst lunka/kaldt under kjøring da sa en mekaniker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, overså at den blåste varmt når du kjørte.

 

Har jo vesentlig høyere sirkulasjon på vannet i motoren når du kjører, kontra når den står på tomgang. Er mye kald luft som skal igjennom registret for å bli varmet opp, så sirkulasjon har en del å si. Kan ta å ruse den opp og kjenn om det blir noen forandring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikkje mulig at vannpumpen er sliten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes på B5en også at det er litt lite varme under 2000rmp, men varmere enn lunkent iallefall, men så fort jeg kommer over er det plenty med varme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være vannpumpa,men den va no bytta i fjor

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den orginale vannpumpen er rimelig solid, så tviler på at det er den. Tror egentlig ikke at det problemet du har er noe "problem" hvis du skjønner. Får heller ikke mer en lunk når jeg står på tomgang i kaldt vær.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo være det:) men syns det var så rart. Forrige vinter klarte den å blåse full varme på tomgang når motoren var på 80grader. Men klarer ikke det nå så er bære så rart synes jeg. Å i sommer klarte den å blåse varmt å lunket som kaldteste,nå klarer den kaldt åsså lunket som varmeste på tomgang:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Holder bare lunket nå på tomgang enda,men om jeg står på tomgang og slår av varmeapperatet en stund,så kommer det ordentlig varme i noen minutter når jeg starter det igjen.. Men får prøve og demontere varmeapperatboksen der den varmeradiatoren står,men gleder meg ikke.. Har hørt man må demontere dashborde for å nå den siste skruen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er det byttet vannpumpe,termostat å kjøleveske. Å blir normal temperatur på motoren,men vil fortsatt ikke blåse varmluft på tomgang. blåser varme når bilen kjøres.. Er også varme i alle kjøleslangene åsså er systemet luftet.. Noen forslag på hva det kan være?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle slanger er varme? Inn såvel som ut fra varmeapparatregister med vifta på full varme? I såfall klarer du ikke å få overført varme fra vann til luft. Da mistenker jeg dårlig luftstrøm gjennom varmeapparatregister. Tilpakket av dritt eller lekkasje i luftkanaler vil jeg tro. Dersom slange fra varmeapparat er kald så har du for lite vannstrøm. Trolig tett register på vannsida i så fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta å sjekke,vet at inn å retur av registeret er varme begge. Har også koblet av begge de å spylt med vanntrøkk igjennom varmeregistert,så begynner å lure på om jeg må bytte varmeregisteret.

Sies at det er en jobb som tar tid pga demontering av en del dashbord:/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet om det noe annet det kan være?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må nok sjekke om lufta går gjennom bare deler av varmeregisteret da. Skal ikke ha mye varme i slange ut fra varmeapparat når det skal gi full varme.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.