Audi A3 2.0 TFSI Lader ikke :-/

Anbefalte innlegg

Var ute og kjørte en tur i går, da jeg plutselig merket at turboen ikke lenger ga noen effekt!

Som regel kommer den fra rett over 2000o/min, mens nå så virker det nå som det nesten er en motstand for motoren når den "slår inn".

Det eneste som skjer ved 2000o/min nå, er at det kommer en plystrelyd uten effekt!

Noen som har forslag til hva dette kan være? Kunne ikke direkte se noen løse slanger etc ved første øyekast i ste hvertfall.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et par forslag å starte med:

Jeg ville sjekket luftinntakslanger mellom turbo-IC-gasspjeld/manifold. En liten sprekk vil jo typisk lage plystrelyd når turbo lader.

Blandingsforholdet mellom luft-bensin blir også feil da luften som lmm måler ikke når frem til forbrenningskammer.

Mulig lambdasonde kan korrigere noe for dette blandingsforholdet, men det kan jeg ikke nok om.

Er gassresponsen på lite pådrag normal? Min erfaring er at om motorstyring går i nødmodus så går bilen elendig, du merker det på gassresponsen med en gang. Hvis du har antydning til turbotrykk ved første pådrag kan det tyde på at motorstyring deretter går i nødmodus.

Ellers så er det vel en resirkuleringsventil på turbo med en membran som kan ryke. Feilavlesning med VAG-COM eller tilsvarende er jo også en god start.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for forslagene! Skal se over litt :-)

Gassresponsen virker normal hele veien, er som en vanlig motor uten turbo virker den som nå!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.