Anbefalte innlegg

Noen som vet om det er mulig å få tak i reservehjul som går i brønnen i bagasjerommet? Den er bare 13cm dyp så vanlig felg passer dårlig...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg jobber på Lade dekkservice, jeg mener vi har bestilt en sånn smal felg engang. Vi har avdelig i Namsos også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finns, skal ha det selv til Golfen min. Hjul og innmaten til å ha utstyret i. Funnet flere på ebay.co.uk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glemte å ta med men må ha 16" for å få plass til caliperne. Mulig dette gjør det enda vanskeligere å finne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finns, skal ha det selv til Golfen min. Hjul og innmaten til å ha utstyret i. Funnet flere på ebay.co.uk

 

Jeg fant, jeg fant. Mente jeg hadde prøvd det tidligere men mulig det var amerikanske og tyske ebay.

 

http://www.ebay.co.uk/itm/GENUINE-VW-16-MK5-MK6-GOLF-STEEL-ALLOY-SPARE-WHEEL-TYRE-SPACE-SAVER-1K0601027F-/110986442917?pt=UK_CarParts_Acc_Wheels_tyres_Rims_Car_Wheels_ET&hash=item19d74eb8a5

 

Får undersøke med forhandler hva det koster i Norge, var jo ok pris det der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den jeg har satt på Watch lista også det :) :) Jepp, prisen er helt topp den. Må jo ha den boksen i midten til jekk etc. men har funnet ett par sånne der også til veldig fine priser.

 

Oppdater gjerne her når du går videre, jeg orker ikke tanken på å ikke ha reservehjul i bilen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den jeg har satt på Watch lista også det :) :) Jepp, prisen er helt topp den. Må jo ha den boksen i midten til jekk etc. men har funnet ett par sånne der også til veldig fine priser.

 

Oppdater gjerne her når du går videre, jeg orker ikke tanken på å ikke ha reservehjul i bilen..

 

 

Blir vel en del dyrere pga frakt, ser de regner 50 pund til Norge. Får tak i fra verksted til 1900 etter en del rabatter. Det var visstnok dimensjon 125/70R18...(?) Er ikke så mange produsenter som lager slike dekk, dette var også Continental.

 

Er, som deg, ikke lysten på mer kjøring uten reservedekk. Vraket en felg i høst etter påkjørsel av en stor sten, og det er ikke moro å vente på Falken. Fikk i tillegg problem med å skaffe nytt dekk for å komme meg hjem dit vinterfelgene var lagret. Så det frister selv om det ikke var spesielt billig=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei bare tanken på å smelle ett dekk fredag kveld.. ringe etter berging, sette fra seg bilen og vente til mandag. HELT uaktuelt.. når det kan løses med reservehjul på maks. 30 minutter. :)

 

Har tatt vare på art. nr. på hjulene og innmaten så skal sjekke hos Møller hva det koster der også. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott, må få høre hva de skal ha. Men tror du det kan stemme at det skal være 18"? Ifølge han jeg snakket med skal det være B istedenfor F på slutten påfelgnr i tillegg til en 03C kode... Ser for meg det må bli trangt i brønnen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det hørtes stort ut ja, vet at på Volvo som jeg jobbet med tidligere så var det bare XC60 og XC90 som kom med 18" så jeg tenker at det er til type Tiguan og større på VAG. De på 16" gjør da virkelig susen tenker jeg.

 

Men kan også sjekke det når jeg er på Møller. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du forresten link til verktøyholder som passer? Finner kun samme som jeg har nå, men den fyller hele brønnen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ett slikt reservehjul i min MkV GTI. Ut i fra hva jeg vet så er det orginal på min 09. Kan finne de ulike delenummerne du trenker hvis du ønsker dette? :) Har verktøyholder oppi også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ett slikt reservehjul i min MkV GTI. Ut i fra hva jeg vet så er det orginal på min 09. Kan finne de ulike delenummerne du trenker hvis du ønsker dette? :) Har verktøyholder oppi også :)

 

Det hadde vært supert! Hvilken dimensjon er det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal på Møller i morgen og skal høre da også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde samme i min a3 før. 125/70-18 og det var jo a3, samme størrelse bil som golf så det er nok riktig.

 

Ser jo ut som sykkeldekk, glad jeg slapp å bruke det :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde vært supert! Hvilken dimensjon er det?

 

Dekk dimensjonen er 125/70 R18.

IMG_0306_zps5b343bc2.jpg

 

Det ligger noen kabler og tjafs fra tidligere eier her som det bare er å overse. Vet heller ikke om alt verktøyet som hører til er på plass. Fint om du kan dele info om dette når du får gått til innkjøp av det du skal ha. Det er i hvertfall slik det ser ut.

IMG_0305_zps6f99feec.jpg

 

Delenummeret som står på verktøyholderen.

IMG_0307_zps3b9c8293.jpg

 

En klistrelapp som satt på reservehjulet:

IMG_0309_zps26ff562f.jpg

 

Bredde og et annet delenummer på reservehjulet:

IMG_0310_zps1d0904ce.jpg

IMG_0311_zps0aa95de4.jpg

IMG_0312_zps9bbd1928.jpg

 

Delenummeret på den skruen som du fester alt sammen med:

IMG_0313_zps8dd825d7.jpg

 

Håper noe av dette var til hjelp :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja takk, ser meget riktig ut kan du si :)

 

Møller nevnte at bare felgen kostet ca 1500,- og innmaten ca 1000. Så å kjøpe dette via ebay er neppe dumt. Uansett om det er 16" eller 18". Så lenge det passer så :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 4 4-motion har også slikt reservehjul pga veldig grunn hjulbrønn i forhold til fwd Golf 4. Har en kompis som har et slikt hjul liggende til overs da vi har bygget anlegg i brønnen på denne bilen hans. Skal jeg høre om det kan vurderes solgt? Det er 18" med slikt 125/70 dekk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja takk :) Det er ihvertfall jeg interessert i :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt dekket i tidl nevnte ebay-link, fikk det for 55pund (+50 pund frakt), altså ca 1000kr tot. Blir spennede å se hvordan det passer da det er 16" men med samme dekkdim som 18... Da blir vel rulleomkrets noe mindre, eller? Er vel ikke store forskjellen så regner med det ikke vil spille noen rolle da et slikt dekk uansett bare skal brukes i korte perioder, og forhåpentligvis aldri :) Skal legge ut bilder når det er på plass, får se om jeg skaffer innmat senere eller om det går an å modifisere det som er der fra før. Tracking fra ups viser beregnet ankomst i romjula men kan vel meget godt hende det blir nyåret før det er på plass

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Golf 4 4-motion har også slikt reservehjul pga veldig grunn hjulbrønn i forhold til fwd Golf 4. Har en kompis som har et slikt hjul liggende til overs da vi har bygget anlegg i brønnen på denne bilen hans. Skal jeg høre om det kan vurderes solgt? Det er 18" med slikt 125/70 dekk.

 

Firergolfen har vel 5x100?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Firergolfen har vel 5x100?

 

Jepp, det stemmer! Og Golf V har 5x112 såvidt jeg vet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.