Golf IV - Vindusvisker går kortere enn den skal

Anbefalte innlegg

Hei,

 

La opp strømkabel på min Golf IV i sist uke, for å gjøre dette måtte vindusvisker armene og panelet under disse tas vekk.

 

Dette gikk forsåvidt greit, armene satt godt fast, men ved å trekke dem litt opp på ruten, samtidig som jeg trakk viskerene vekk fra ruten gikk dette fint. Viskerene ble montert i samme posisjon som når de ble tatt vekk.

 

Allt så bra ut, helt til regnet kom senere ut i uka, og jeg skulle bruke viskerene. Da oppdaget jeg at viskerene kun går ca. 80% opp på ruta(mangler ca 10cm øverst oppe på ruta). Noen som har forslag til hvordan jeg kan fikse dette? En justerings mulighet?

 

Trodde muligens jeg hadde gjort en feil når jeg monterte disse på, at de ble montert lengre ned på ruta, og dermed ikke nådde så langt opp, men dette har jeg ikke gjort. Viskerene ville vel da også 'hoppet\truffet' plastikk dekselet som er nederst.

 

Alle tips\muligheter tas i mot med stor takk! :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Etter litt demontering og montering har jeg ikke kommet meg noe videre, har sikkert tatt av de stygge armene minst 10 ganger, samt prøvd å justere på staget som er festet i selve motoren, uten å ha blitt noe klokere.

 

Eneste måte å få viskeren opp til der den skal være, var å montere viskeren lengre opp på ruta, men det ser jo helt dumt ut ettersom viskeren har da hvileposisjon oppforbi det svarte feltet på ruta, viskerene stod ikke slik før jeg tok de av den første gangen. Det er jeg sikker på.

 

Følte meg ganske smart før jeg begynnte på dette, i motsetning til nå : bh :

 

Noen som har et forslag? Eller er det bare jeg som er stokk dum? :confused:

 

Utrykke 'The devil is in the details' kom plutselig til sin rette nå...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste må være å sette på monovisker da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Av fustrasjon har jeg faktisk vært inne på tanken :)

 

Hvor mye koster en monovisker med motor\tilbehør?

 

Mye jobb å montere? Hjernen er jo midt der den skal stå? Får man eget plastik deksel med hull til kun midten?

 

mvh,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Av fustrasjon har jeg faktisk vært inne på tanken :)

 

Hvor mye koster en monovisker med motor\tilbehør?

 

Mye jobb å montere? Hjernen er jo midt der den skal stå? Får man eget plastik deksel med hull til kun midten?

 

mvh, Joakim Haukvik

 

Hehe...

Tror den kom på litt over 2600 inkl frakt jeg.

Når man først har gjort det engang så går det greit andre gangen.

Bare man vet hvordan hjernen skal plasseres så går det greit.

Var det jeg hadde mest problemer med. Følger med eget plast stykke med

hull i som du må skjære ut til ja. Gikk fort noen timer ja, for ikke å si 6 ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

 

Har nå tillbrakt utallige timer til med de j**** vindusviskerene. Har prøvd å stille på 'pinnen' som går fra vindusvisker staget ned til motoren, uten at dette heller har hjulpet meg noe. Eneste mulighet jeg ser nå er og forlenge 'pinnen' som går fra staget til motoren på en måte, da dette styrer utveksligen. Mulig jeg kan ha bøyd denne når jeg tok av viskeren? Ser på dette som eneste mulighet

 

Legger med et par bilder, slik at dere kan se hvordan det er.

 

Håper virkelig at noen kan hjelpe meg? Hvis ikke ser det ut som jeg blir nødt til å stikke innom Fjetland\Bil&Maskin.

 

mvh,

Bilde000.jpg

Bilde001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bump!

 

Ingen som har noen tips?

 

mvh, :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.