#1 Skrevet Desember 13, 2012 Lurer på å koble bort regnsensoren i frontruta pga. at viskerne går altfor ofte og sliter unødig på frontruta. Noen som vet om det er forskjellige releer for biler med og uten regnsensor? Kan man da evt. bare bytte rele og så er alt ok? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 16, 2012 Ingen???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 16, 2012 Sikkert dumt spørsmål. Går den for ofte selv om du stiller ned intervallet på viskerhendelen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 16, 2012 Du er vel klar over justeringen du kan gjøre oppå henselen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 17, 2012 Jeg synes også den går for ofte, selv når den er justert på laveste. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 17, 2012 Er det forskjell på max og min? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 17, 2012 Har også dette på min 3bg og min går ikke så ofte på det laveste synes jeg. Merkbart mellom lav og høy også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 17, 2012 Dette kan vel enkelt deaktiveres med Vagcom? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 18, 2012 Kan vel også bytte relet ? Min 3bg var inne på verksted fordi regnsensoren slutta å virke, fikk tilbake bilen og da hadde den plutslig vanlig intervall. Fikk til forklaring at det var feil rele som hadde blitt satt inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Januar 10, 2013 Du er vel klar over justeringen du kan gjøre oppå henselen? Jaaa, selvfølgelig! Men på tross av dette synes jeg viskerne går altfor ofte, er slitespor i ruta sjøl om ruta var bytta for ca 1 år siden!! Problemet var at viskerne ofte ikke ville stoppe selv om jeg satte viskerhendelen i av-posisjon, de bare fortsatte å gå helt til jeg skrudde av tenningen. Men tok en sjans og bestilte viskerrele for biler uten regnsensor. Monterte dette og koblet fra ledningene/kontaktene bak taklampa og vips så var regnsensoren historie. Tok en sjekk på det gamle releet som jeg bytta ut, rista på det og hørte da at noe var løst inni, åpnet opp og fant ei lita metallplate inni som hadde løsna fra ene vippa i den ene spolen. Mistenker at det er dette som har vært årsaken til feilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...