Problem med ESP på Passat 3bg 2.0 4M

Anbefalte innlegg

Har plutselig begynt å få opp ESP lampen ved jevne mellomrom. Den kommer bare plutselig på og kan være på i alt fra 5 sekunder til 5 minutter. Noen ganger er den på i det jeg starter bilen, uten at den lyste når jeg parkerte. Har ikke klart å finne sammenheng med ESP lyset og eventuell oppbremsning, gasspådrag eller svinging.

Har også sjekket bilen med VAG-COM uten å finne feil i ABS enheten. Er det kanskje andre plasser jeg burde lete eller sjekke? Prøvde også en testrunde med VAG-COM, hvor jeg kjørte avlesning på hastighet på hvert dekk uten at jeg kunne se feil der. Dog kobler VAG-COM seg ut om man overstiger 20km/t

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde problemer med esp sensor g19, denne måtte byttes, hvis det viser seg at dette er problemet , så har jeg mulig en liggende da jeg kjøpte en feil... den koster 7500kr på møller, du skal få nice price hvis det blir aktuelt.

ps: g19 er en elektronisk stabliserings sensor. som registrerer når bilen vrir seg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er jo at jeg ikke får opp noen som helst feilmeldinger om noe på ESP. I tillegg er feilen så periodisk at den kommer aldri opp når jeg har PC og VAG-COM tilkoblet eller med meg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skjønner, er ofte sånn feilene begynner..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.