#1 Skrevet Mai 5, 2005 Hei Dioden for temp. i dashbordet har gått....ser temp på dagtid, men når mørket kommer inn, så ser jeg ikke temperaturen .... Er det mye jobb å bytte denne dioden ?? man må vel kanskje ut med hele dashbordet da ? S4 sedan 1992 modell takk for svar .... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 5, 2005 ta ut instrumetet ja, og bytte alle pærene mens du først er igang, ser veldig bra da ettersom lysstyrken blir bedre i de nye pærene:) Skaff deg en bentley eller haynes rep. software / håndbok, står greit beskrevet der, lykke til! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 5, 2005 Ok... Er det en enkel sak å ta instrumentene ? Tror det er noen flere som har gått ja....så skal nok flere ja Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 5, 2005 Skru ut 3 skruer i underkant av lista under instrumentpanelet og ta bort denne. Deretter skrur du ut de 2 eller 3 skruene som holder selve instrumentpanelet, drar det litt ut og kobler fra alle pluggene. Midt på hver plugg er det et sort klips (lås), denne må trekkes ut med et skrujern e.l. for å få pluggen ut. Du trenger ikke av med rattet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 5, 2005 Takk hermann !! Skal prøve dette ... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 5, 2005 Hei Dioden for temp. i dashbordet har gått... Det er ikke en diode, men en liten lyspære. Her er en forklaring på hvordan du tar ut instrumentpanelet og lodder ut pæren. http://nordicaudi.com/index.php?url=arkivet/artiklar/hidden/a1272/a1272.php&var= 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 5, 2005 Takk for den....regner med samme oppskrift på mitt instrument panel også. Viste ikke at man må lodde dem av ja ....jaja, det skal nok gå det også Takk for linken !! Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 5, 2005 Pærene er "skrudd" på plass og er ikke loddet. Plastsokkelen er ofte orange eller sorte av farge, skrues 90 grader mot klokka og trekkes ut. Effekten er 1,1W eller 1,2W. Edit.. Gikk ut i fra at det var lyset i temp.måleren til kjølevannet du mente... Om det er utetemp.måleren må denne loddes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 5, 2005 Det er ute temp. måleren ja. Takk for tipset gutter !! Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 11, 2005 Var nå på møller og fikk kjøpt en pære til speedometer og til en til de 3 målerne til høyre (olje trykk, olje temp og klokka). KUN en pære til de 3 instrumentene... Disse 2 pærene har oransje sokkel med blankt glass, 1.1w Men pæren til turtelleren var ikke samme, der var dioden RØD med svart sokkel. Jeg trodde pæren for speedometer og turteller var samme.... Fikk derimot ikke kjøpt pæren til ute temp. måleren(den som faktisk er ødelagt). Der solgte møller kun hele føleren og den koster over 1000 kroner. Da får jeg kjøpe pæren en annen plass. Var denne pæren på bare 0,2 w ??? Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 11, 2005 Da får jeg kjøpe pæren en annen plass. Var denne pæren på bare 0,2 w ??? Ja. En hvilken som helst radio-tv-reparatør har den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 12, 2005 eller du kan gå drastisk til verks og gå til anskaffelse av 12v dioder som du bare lodder på! blir mange ganger så godt lys, og mye mindre varmeutvikling! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 12, 2005 Har kjøpt 0,2 w pære nå. Skulle kanskje ha kjøpt noe flere, men det får nok greie seg med turteller, speedometer og de 3 instrument til høyre Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet September 4, 2005 Hvor fikk du kjøpt den pæra? Skulle hatt en slik jeg også. Synes ikke det var noe sjakktrekk av Audi å lodde fast en pære. Pærer må jo byttes en gang i blandt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet September 4, 2005 Der jeg jobber har vi kjøpt denne pæra løst fra møller trondheim flere ganger!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet September 4, 2005 Frode: fikk fadern til å stikke innom en TV/radio verksted og kjøpte en 0.2w pære der. Har ennå ikke byttet den, da jeg har kviet meg til å ta ut instrumentene ....er redd det er mye jobb der ....venter til det ryker noen andre pærer jeg ja, enig...kan ikke helt skjønne at Audi måtte lage den slik....men det er vel for å tjene penger...Audi på skøyen sa jeg måtte bytte hele føleren og det kosta 1000 kroner....da lodder jeg heller en pære selv til 2 kroner !!! Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet September 4, 2005 Samme som på diff-knappen på Audi 80.. Møller kunne ikke skaffe pære, men skaffa gledelig bryter til 1400 Shell hadde pære for 5 kroner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet September 18, 2005 Har sjekka med Møller nå og de selger ikke pæra løst. Har også vært innom Elfa og de har en 14v/80mA pære, men den er alt for stor. Har også vært innom radio/tv verksted og de kjøpte fra Elfa.... Hvor stor er den pæra du har Robert ? Original pære: diameter 3mm og høyde 6mm 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 18, 2005 Har sjekka med Møller nå og de selger ikke pæra løst. Har også vært innom Elfa og de har en 14v/80mA pære, men den er alt for stor. Har også vært innom radio/tv verksted og de kjøpte fra Elfa.... Hvor stor er den pæra du har Robert ? Original pære: diameter 3mm og høyde 6mm der sier du noe....kanskje jeg må sjekke størrelsen på den. Har den hjemme hos fadern....Skal få han til å sjekke størrelsen på pæra ..... Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 29, 2007 Fikk tatt ut instrument panelet idag. Var faktisk lettere enn jeg trodde loddet på ny pære og etter ca 2 sekunder etter start av bilen så lyste den Jippi Robert 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 9, 2011 Hadde ikke hatt lyst å gjort det litt enklere for oss som sliter med å skaffe pærene? Hadde vært evig taknemmelig hvis du hadde kunnet skaffet det man trenger av pærer for å få lys i alt. Alle vanlige pærer plus noen dioder til å erstate de som ryker og må loddes. Har et dash med omtrent ingen pærer som lyser på en S4 93mod. Kunne fint gitt deg en 200 lapp for bryet, plus kost og frakt =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...