Pulverlakkere , sprøytelakkere eller foliere felger ?

Anbefalte innlegg

Har noen felger jeg skal fikse opp. Har prøvd å pulverlakkere noen andre felger før men da ble felgene litt "grå" og ikke sølv.

Det passet dårlig til sølv bil så de felgene ble solgt: gråter : Har mest lyst på sølvfarge men kom gjerne med forslag.;) ( svart er uaktuelt )

Men hvordan blir det med vanlig lakkering ? Er det mye dårligere enn pulverlakk ? Foliere ?

Foliere se her : http://montasjeogservice.com/hydrography.html

Kan sikkert få litt mere " normale" farger vil jeg tro ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du leverer felgene til pulverlakk hos Opheims Pulverlakk i Ås blir du garantert ikke skuffet.

Pulverlakk er det som er mest holdbart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er prisene der?

Er det kun lakkering, eller tar de forarbeid også?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kan jo høre med Opheims om dem klarer noe tilnærmet orginalfargen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vinterfelgene hos Opems for ei tid tilbake og prisene er meget gode. Mener å huske at det kom på knappe 2 lapper. Da må de blåses først. Om du ikke ordner dette er det enkelt mtp. logistikken å bruke Roars Sandblåserservice, som samarbeider med Opems. Det kom vel på rett under 1300 kr for blåsinga.

 

Det er ørten farger å velge mellom med og uten metallic-effekt, alle RAL-farger og egenkomponerte så du skal nok greie å finne noe som passer din smak:).

 

Konklusjonen er at ting koster, men det er jeg villig til å betale for å kjøre med gode, gamle ABT-felger vinterstid i stedet for noe Mega-greier av trolldeig;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er prisene der?

Er det kun lakkering, eller tar de forarbeid også?

De gjør alt der. Veldig flinke, men dog blitt noe dyre. Sist jeg snakket med de angående lakkering av Rennsportsentrene mine, skulle de ha 3500,- for å lakkere de, og de er jo ikke akkurat store. Dette var en spesiell farge, men allikevel.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, Opems har slutta å blåse selv. Det har han ikke tid til. Lakking av felger for privatpersoner er bare ei attåtnæring. Det er oppdrag fra industrien han lever av. Hadde felgene mine hos ham i november, så dette må betraktes som rimelig fersk info:p.

 

Når felgene er levert ferdig blåst utbedrer han eventuelle skavanker som måtte komme for en dag, som jo forsåvidt går under begrepet forarbeid;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha. Sist sommer sa han at han ville fjerne all lakken selv, for å være sikker på at det ikke var igjen noe gammel lakk under som kunne reagere med pulverlakken - sånn for å slippe klager i ettertid.

 

Lakkering og vedlikeholdsservice på Moelv kan jeg også anbefale, dog det har vært litt tull med de sentrene jeg har lakkert der nå. Først hadde lakken sprekker, så slurv med maskering, men de har tatt det på sin kappe begge gangene. De fjerner også lakken med pyrolyse, noe som er mye mer skånsomt mot aluen enn sandblåsing, ergo man slipper å risikere å få porer i aluen. De har også metallic klarlakk nå, så da blir RAL-fargene litt mer spennende, samt noen vanlige metallic-farger.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk akkurat 4 19" BLQ pulverlakkert og blåst, betalte 3800,- for jobben.

Om du vil ha referanse på hvordan de ble så kan du bare stikke innom

 

Opheim blåser selv nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opheim blåser selv nå.

 

HEHE, har skjer det tydeligvis forandringer på kort varsel;). Men helt klart finfint å få gjort alt på ett sted og prisen er jo strengt tatt helt fin: ja :.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes vel ikke det var billig. Brukte Åros industrilakk sist og betalte 2500.- Resultatet blei bra det men som sagt litt "feil" farge.

Men får vel kanskje bruke litt ekstra for å få " riktig " farge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nå engang slik Sigve at man får hva man betaler for, som du sier selv så ble det feil farge. Opheims er veldig nøye med finishen, han brukte 3 måneder på mine pga. han hadde fått en ny miljøvennlig klarlakk som ikke ble som han ønsket.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nå engang slik Sigve at man får hva man betaler for, som du sier selv så ble det feil farge. Opheims er veldig nøye med finishen, han brukte 3 måneder på mine pga. han hadde fått en ny miljøvennlig klarlakk som ikke ble som han ønsket.

 

Mener du at jeg må betale for kvalitet altså : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du at jeg må betale for kvalitet altså : eek :

 

Ja, helt sant! (la stå) :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finner ikke så mye som ett telefonnummer til Opheim jeg: flau :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opems pulverlakkering uten h der altså;) Takk Takk :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.