AAN motor går ikke som den skal (høy tomgang og vibrerer)

Anbefalte innlegg

Har en audi 90 med aan motor i. Den skal ha 380 jonus chip, og en oppgradert org turbo. lader ca 1-1.1bar.

 

Har normalt sett gått veldig reint og fint, i tilleg til å ligge stabilt på ca 850omd på tomgang, men i dag så gikk tomgangen opp til ca 1200omd og på ca 3000 omd er det litt vibrasjon i motoren. Den går heller ikke helt optimalt. Den har stabilt og fint ladetrykk og virker som at alt stemmer bortsett fra dette. Alle sylindrene får bensin og tenning.

 

Noen som vet hva annet dette kan være? Fikk ikke kontakt med diagnosekontakten når jeg prøvde det i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ka coila bruka du da ?? lite laddetrykk da ?? manuel strupeventil til wastegate ?

Falskluft lr no kansje ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tungstarta?..

Må kinne et par sekunder før den tar ja!

ka coila bruka du da ?? lite laddetrykk da ?? manuel strupeventil til wastegate ?

Falskluft lr no kansje ?

Coil er org aan så vidt jeg vet. Har alltid vært det ladetrykket så vidt jeg vet. Skal ikke ha 380hk. Men en plass mellom 250og 280hk kanskje? Er ikke koblet til noe vakum inn på wastegaten om det er det du tenker på. Men skal være justert på skruen på toppen på wastegaten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

knekt kil regreimdrev på veiva?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kjøre den bortom kvam når du blir lei av feilsøkinga ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs som jeg får prøve på det :) er du hjemme for tia?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg og Vidar prøvd litt feilsøking i dag, uten at vi ble så mye klokere! Både tomgangsstabilisator og spjedsensor ser ut til å fungere, så det skal ikke være grunnen til forhøyet tomgang. LMM virker som fungerer som den skal.

 

Begynner å få mistanke om at det kan være noe tull med registeret som Øyvind her nevner. Det kan også forklare at den er litt tungstartet.

Kan det være dårlig bensintilførsel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min ble ufattelig tungstarta,måtte vri på hallgiveren for at den skulle starte...prøv det ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er vel feil å si at den er så voldsomt treigstarta da, men kinner et par sekund uten at den tar før den kommer og går helt reint. Kan virke som at bensinpumpa er litt treig, for når jeg skrudde av og på tenninga noen ganger på rad, startet den raskere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bensinpumpa går som den skal?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har funnet ut at pumpa ikke starter når jeg skrur på tenninga, men at den starter fint når jeg vrir om tenninga! Kan virke som at det er dette som gjør at bilen er treigstarta. Så vidt jeg har skjønt så skal ikke pumpa starte før hallgiveren gir signal til ecu som igjen sender signal til pumpa! Kan være noe som gjør at trykket forsvinner, og at den derfor på gjenoppbygge trykket før den starter!

 

Har også fått koblet til vagcom og finner ingen feil på motor iallefall!

 

Noen med oversikt over hva de forskjellige verdiene osv i measuring block skal være på en slik motor? Grei måte å finne ut om ting er som det skal der!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.