Hvordan ettermonterer jeg en Webasto T91 på VW Caddy 2007 SDI med kjørevarmer?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 2007 VW Caddy SDI, jeg ønsker å montere T91 på denne. (For da blir vel den webastoenheten en parkvarmer om jeg har forstått dette rikitg.)

Bilen har manuelt varmeapparat med AC, er det noen som veit hva jeg må gjøre for å få til dette?

Mvh

Lars Harald

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må kjøpe et webasto upgrade kit fra Hellanor eller hos Møller til din bil. Dette må da kobles opp osv osv. Koster skjorta selv uten montering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du får tak i programvaren for å oppgradere varmeren (usb stikk) og får lånt deg en webasto diagnoseadapter kan du lage ledningsnett selv om du har litt greie på elektro. Jeg monterte i caddyen min tilsvarende orginalt til 2500,- inkl T91 fjernkontroll. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte kun releer og lagde nettet selv. Fort gjort så lenge du har strømskjema.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info så langt. Nå har det seg slik at jeg har kjøpt en komplett Telestart T91. Er det ikke bare å koble opp denne samt legge opp et rele som slår på vifta på riktig hastighet? Det er val bare å måle seg frem til hvor man skal kjøre inn 12v på viftebryteren da. Strømskjema må jeg prøve å få tilgang til. :) Hvis det er noen som vet konkret hva jeg må gjøre så tas tips i mot med takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for info så langt. Nå har det seg slik at jeg har kjøpt en komplett Telestart T91. Er det ikke bare å koble opp denne samt legge opp et rele som slår på vifta på riktig hastighet? Det er val bare å måle seg frem til hvor man skal kjøre inn 12v på viftebryteren da. Strømskjema må jeg prøve å få tilgang til. :) Hvis det er noen som vet konkret hva jeg må gjøre så tas tips i mot med takk.

Ny sikring, vekslerele og koble seg inn på rød/hvit ledning (om jeg husker riktig) ved viftepanelet. Du må også ha en ledning til pinne 2 på varmeren fra telestarten. Til slutt må du oppgradere varmeren med en spesiell USB stikk og webasto diagnoseadapter og pc. Har koblingsskjema på alt sammen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.