Anbefalte innlegg

Hei! Skal i måren bytte turbo i passelaten, har kjøpt nytt oljerør pga mangen som sa det la seg drit i det røret som kunne komme inn i turboen og stoppe oljeflyten. Er det noe mer jeg burde passe på? evt kjøpe nytt? før jeg tar i bruk bilen etter turbo bytte :)

 

Mvh Ole-Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk å prime oljetilførselen og turboen med olje før du starter. Koble fra coiler og dyser og kjør den på starteren til du får olje ut oljerøret, koble det så på turboen og gjenta noen sekunder kjøring på starter før du plugger inn dyser og coiler igjen og tar første oppstart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki! Høres bra ut! Takker for svar Roar :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det slik at man bør bytte oljerør til turbo etter en stund? Min har gått 180k km. og virker i fin form. Er et slikt bytte en billig forsikring i forhold til å bevare turboen lenger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ikke dette som nødvendig i grunn så lenge du skifter olje regelmessig, altså ikke kjører 25-30.000km mellom hvert oljeskift..

Skifter du hver 10.000km foreksempel så skal ikke det være nødvendig og skifte olje-tur røret..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei bytta turbo på min 18T ved 24000 og det såkalte røret, saget gamlerøret i flere deler for å sjekke koksing.

Mitt rør var åpent og like greit som nytt,men byttet.

Oljeskift utført vær 15000 iht bok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.