#1 Skrevet Desember 17, 2012 Hei! Skal i måren bytte turbo i passelaten, har kjøpt nytt oljerør pga mangen som sa det la seg drit i det røret som kunne komme inn i turboen og stoppe oljeflyten. Er det noe mer jeg burde passe på? evt kjøpe nytt? før jeg tar i bruk bilen etter turbo bytte Mvh Ole-Andreas 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 17, 2012 Husk å prime oljetilførselen og turboen med olje før du starter. Koble fra coiler og dyser og kjør den på starteren til du får olje ut oljerøret, koble det så på turboen og gjenta noen sekunder kjøring på starter før du plugger inn dyser og coiler igjen og tar første oppstart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 17, 2012 Oki! Høres bra ut! Takker for svar Roar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 12, 2013 Er det slik at man bør bytte oljerør til turbo etter en stund? Min har gått 180k km. og virker i fin form. Er et slikt bytte en billig forsikring i forhold til å bevare turboen lenger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 13, 2013 Ser ikke dette som nødvendig i grunn så lenge du skifter olje regelmessig, altså ikke kjører 25-30.000km mellom hvert oljeskift.. Skifter du hver 10.000km foreksempel så skal ikke det være nødvendig og skifte olje-tur røret.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 14, 2013 Hei bytta turbo på min 18T ved 24000 og det såkalte røret, saget gamlerøret i flere deler for å sjekke koksing. Mitt rør var åpent og like greit som nytt,men byttet. Oljeskift utført vær 15000 iht bok. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...