Anbefalte innlegg

Skal lakke front, hekk, sideskjørt, hekk, vinge å bakrutesenker på min 80 typ89.. Hvor mye lakk tror dere jeg trenger på det? skal lakke selv med kompressor og lakksprøyte..

 

Og hvor kan jeg få tak i lakk? billigst mulig...?

 

har fra før av lakka rs-fronten min med sprayboks kjøpt hos bilextra, fargen var samme fargekode som selve bilen... men den er allikavel litt mørkere en bilen.... finnes det ulike fargekoder til "samme farge" ?

Bilde001.jpg

fronten.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 94.mod Golf er det 5 farge nyanser med samme lakkkode! : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler deg å stikke på et lakkverksted med bilen din, der burde du få kjøpt den lakken og evt. andre ting du måtte trenge. De kan hjelpe deg med å finne riktig nyanse og ca. hvor stor mengde du trenger. Men det er ikke sikkert det er den billigste plassen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja, bør vel kansje oppsøke et verksted ja...

men er ikke så forbanna nøye med det.. skal bare ha en billig lakk... det er da bedre en å spraye med sprayboks.. :P

 

viss det blir jævlig dyrt, så vurderer jeg å kjøpe et par bokser med spray;P

 

men noen ideer om hvor jeg kan finne tak i billig lakk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema :D

Kanskje ikke den beste lakken, men billig er den.

 

Jeg kjøpte forresten lakk i forrige uke hos en fargeforhandler her i trondheim (Tiller Farvehandel) Tror jeg betalte rundt 180 kroner for en boks og den lakken var i hværtfall fin å jobbe med.

 

Edit: Nå ser jeg at det er jo ikke sprayboks du skal ha, sorry.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blander lakk hos et lakkverksted.. Begynner å kjenne de godt så blir litt runde priser da.. :) Sist jeg blandet lakk der kjøpte jeg 2 dl lakk (blir mere når man tynner den ut til sprøyta), klarlakk + grunning.. 300 kroner betalte jeg for det. Mye bedre å lakke med sprøyte enn boks synes jeg.. Får det mere jevnt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste plassen du får blandet lakk utenom verkstedene i Ålesund er Ødegård Lakk. (Lakk-engro)

 

Tore har god peil, og er meget hjelpsom! Lakkerere er som regel ikke så veldig int. i å hjelpe om de ikke kan tjene noe særlig på deg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Biltema :D

Kanskje ikke den beste lakken, men billig er den.

 

Jeg kjøpte forresten lakk i forrige uke hos en fargeforhandler her i trondheim (Tiller Farvehandel) Tror jeg betalte rundt 180 kroner for en boks og den lakken var i hværtfall fin å jobbe med.

 

Edit: Nå ser jeg at det er jo ikke sprayboks du skal ha, sorry.

 

hehe.. ja, var jo igrunn d jeg prøver å unngå ja:P heh... men takk for tipset allikavell.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg blander lakk hos et lakkverksted.. Begynner å kjenne de godt så blir litt runde priser da.. :) Sist jeg blandet lakk der kjøpte jeg 2 dl lakk (blir mere når man tynner den ut til sprøyta), klarlakk + grunning.. 300 kroner betalte jeg for det. Mye bedre å lakke med sprøyte enn boks synes jeg.. Får det mere jevnt.

 

ja,.... d var jo utrolig billig da... spørs om ikke du må skaffe lakk til meg:) og så å sende det til meg:P

 

heh... ja, å bruke sprøyte vil jeg tro at en får det til å bli mye javnere å finere... så vil helst få til dette da...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eneste plassen du får blandet lakk utenom verkstedene i Ålesund er Ødegård Lakk. (Lakk-engro)

 

Tore har god peil, og er meget hjelpsom! Lakkerere er som regel ikke så veldig int. i å hjelpe om de ikke kan tjene noe særlig på deg.

 

 

ja, har hatt ødegård i bakhue... så der er den eneste plassen å få tak i lakk?

møller da? blir jeg kastet på ræva å hue ut viss jeg ber dem blande lakk til meg? heh... koster vel jævligt også på møller...?! spørs om jeg ikke skal kontakte ødegårds ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lakkerfaring fra før??Hvis ikke anbefaler jeg å heller spare pengene du eventuellt vil bruke på lakk, til å få lakkert det av noen som kan faget.Kan fort bli bortkasta penger...Greit nok at du kan få på lakken greit nok men støv og dritt er vanskelig å unngå i f.eks en vanlig garasje.

 

Er jo en lang liste med ting du trenger her: plasgrunning,base og klarlakk og eventuellt slipegrunning hvis du skal være ekstra nøye.Og det er jo en del deler så det blir fort mye lakk og det blir fort penger.

 

Sprayboks er ikke til å anbefale på slike store ting,lvanskelig å få på lakken jevnt og vanskelig å få til skikkelig flyt på den uten at den renner av,også lett å få til zebra striper med boks på store overflater da spraybokser har ett vel begrenset sprøytebilde..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du lakkerfaring fra før??Hvis ikke anbefaler jeg å heller spare pengene du eventuellt vil bruke på lakk, til å få lakkert det av noen som kan faget.Kan fort bli bortkasta penger...Greit nok at du kan få på lakken greit nok men støv og dritt er vanskelig å unngå i f.eks en vanlig garasje.

 

Er jo en lang liste med ting du trenger her: plasgrunning,base og klarlakk og eventuellt slipegrunning hvis du skal være ekstra nøye.Og det er jo en del deler så det blir fort mye lakk og det blir fort penger.

 

Sprayboks er ikke til å anbefale på slike store ting,lvanskelig å få på lakken jevnt og vanskelig å få til skikkelig flyt på den uten at den renner av,også lett å få til zebra striper med boks på store overflater da spraybokser har ett vel begrenset sprøytebilde..

 

heh... ja, tror jeg dropper lakkinga selv... har spurt en kar som jobber som lakkerer på h-produkter :) det må jo bare bli bra:) : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit nokk at med sprayboks kan d bli litt vanskelig å få d jevnt.. men lakka jo fronten min med sprayboks i en støvfull gammel garasje der jeg en time før hadde pusset på fronten.. hadde dårlig tid, å lite lakk(2bokser) men resultatet ble jo jævli bra til å være sprayboks.. ser ikke at d er sprayboks!

 

men var på ødegaards lakk i dag å kjøpte 0.5l lakk(base) som ble ferdig tynnet til meg, 1l klarlakk og herder... fikk dette til 1250,-

 

lakker jeg selv, eller får kompisen min som er lakkerer på h-produkter til å lakke dette i en lakkhall så tror jeg resultatet kan bli steeeike bra;) tror ikke du d da?

Får d myyye billigere enn med en proff. lakkerer som skal ha 1500-2000,- pr. del.. blir for meg cirka 7500,- det..kontra 1250,- liksom..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garanterer bedre resultat med skikkelig lakk,og med en som har utstyr,lakkboks og kunnskaper skulle vel dette bli KNALL det!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Garanterer bedre resultat med skikkelig lakk,og med en som har utstyr,lakkboks og kunnskaper skulle vel dette bli KNALL det!

 

jupp... satser på at dette skal bli bra:) kan legge ut bilder når dette er ferdig lakkert... :) blir vertfall en uke til tror jeg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supertraffic lakk på Ødegård ligger på ca 300 for 0,5 l. Herder ca 300 for 1 l, tynner 85 for 1 l. Meen det spørs om du trenger en dyrere lakktype, hvis ikke ST har din kode.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supertraffic lakken er beregnet på nyttekjøretøy som f.eks buss,lastebil osv,og vil si av erfaring at den ikke er egnet på personbil der resultatet skal være en del bedre.

Er helt grei å bruke på vanlige tetfarger,men på metallic lakk er den ikke god nok.Metallic lakken der er laget slik at man ikke trenger klarlakk på topp etterpå,vil si på en måte at den har klarlakk i seg.Ikke så enkel å bruke og ikke god nok på personbil.

 

Men jo en helt klart billig og grei lakk...

 

Brukte den i 3 år jeg får vi bytta til en litt bedre type.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supertraffic lakken er beregnet på nyttekjøretøy som f.eks buss,lastebil osv,og vil si av erfaring at den ikke er egnet på personbil der resultatet skal være en del bedre.

Er helt grei å bruke på vanlige tetfarger,men på metallic lakk er den ikke god nok.Metallic lakken der er laget slik at man ikke trenger klarlakk på topp etterpå,vil si på en måte at den har klarlakk i seg.Ikke så enkel å bruke og ikke god nok på personbil.

 

Men jo en helt klart billig og grei lakk...

 

Brukte den i 3 år jeg får vi bytta til en litt bedre type.

 

Ja jeg vet.. så ikke hvilken farge det var på bilen før nå!

Har brukt supertraffic selv, men da med tette farger.. fungerer sånn halvveis greit.

 

Skal dog nevnes ødegård har også dupont i alle varianter.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg vet.. så ikke hvilken farge det var på bilen før nå!

Har brukt supertraffic selv, men da med tette farger.. fungerer sånn halvveis greit.

 

Skal dog nevnes ødegård har også dupont i alle varianter.. :)

 

tror ikke supertraffic funger på bilen min.. "steingrå metallic" en litt spesiell lakk igrunn..

men hva er dupont ? d har jeg aldri hørt om...

er d en slags jallalakk det også? ;p heh...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dupont er ett navn med mange lakksorter under seg som f.eks Centari som vi bruker på jobb.Det er en meget god lakk som både gir gode resultater og er grei å jobbe med.Koster litt men,er nok verdt pengene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dupont er ett navn med mange lakksorter under seg som f.eks Centari som vi bruker på jobb.Det er en meget god lakk som både gir gode resultater og er grei å jobbe med.Koster litt men,er nok verdt pengene...

 

ååååkay... ;) I See, I See;) kom på at jeg tror jeg har sett navnet dupont på noen spraybokser.. kan det stemme?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal lakke front, hekk, sideskjørt, hekk, vinge å bakrutesenker på min 80 typ89.. Hvor mye lakk tror dere jeg trenger på det? skal lakke selv med kompressor og lakksprøyte..

 

Og hvor kan jeg få tak i lakk? billigst mulig...?

 

har fra før av lakka rs-fronten min med sprayboks kjøpt hos bilextra, fargen var samme fargekode som selve bilen... men den er allikavel litt mørkere en bilen.... finnes det ulike fargekoder til "samme farge" ?

 

http://www.multilakk.no ? Der har de tilbud og kampanjer :)

Lykke til da :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.multilakk.no ? Der har de tilbud og kampanjer :)

Lykke til da :)

 

hei du... har allerede kjøpt lakk hos ødegårs lakk, men takker for tipset, må inn på linken å sjekke;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ååååkay... ;) I See, I See;) kom på at jeg tror jeg har sett navnet dupont på noen spraybokser.. kan det stemme?

 

 

Jepp vil nok stemme det ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei du... har allerede kjøpt lakk hos ødegårs lakk, men takker for tipset, må inn på linken å sjekke;)

 

Helt i orden :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.