Hvilken bil kommer denne kkk turboen fra?

Anbefalte innlegg

Har en KKK turbo på s6 motoren min og fant et nr som står på kompressorsiden. Noen som vet hva den kan komme ifra og hvor mye hk den takler.

Nr er 5326 101 50 (72) 1821 226

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe merkeskilt på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er plass til skilt, men er inget skilt der!

 

Legger ut to bilder av turboen

 

9BC48584-D93B-4AF2-A1C1-6CAC072DCD1A-707

 

82358E39-E788-4C17-94E0-B6322C31FF2E-707

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, utifra nr.et på compressorhuset så er jo dette en K26

 

noe større en orginalturbo på urS4/S6, hadde en slik på min, var også en RS2 manifoild på min da min var trimma med RS2 manifoil, k26 turbo og MTM chips

den takler rundt drøyt 330 hest utifra litt googling, min var oppgitt til 223KW i vognkortet, altså 303kitet til MTM, med tilbehør den lada med en klype salt 1.7bar(biltema måler)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står mtm 303 chip på denne og, men lader bare 1 bar! Vet du hvilket bensintrykk du kjørte med, og var det org. Dyser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Ola,

B-W (KKK) delenummeret er disse som er typisk 5326 970 1234, alternativt nyere er vel gjerne 988 i midten.

101 er vel bare delenummeret på kompressorhuset.

 

Ved å google 5326-101-5072 kom jeg bl.a. over et treff med 5326-988-7040, som er angitt til Lancia Delta S4, 249hk.

Ellers finner du denne tråden om at MTM og Hohenester har brukt noe slikt for sine 303 sett.

 

Schmidt har benyttet seg av MTM sine programmer, meg bekjent. Så med MTM303 brikker og en K26 turbo med disse referansene, kan det være at du sitter med SMS Revo 303hk oppsett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info!

Ja er litt vanskelig å vite helt når jeg ikke kjenner til historien!

Hovedgrunnen til at jeg lurer er at den trenger en overhaling pga oljelekkasje så greit å finne rette deler til dette!

Vurderer også å kjøpe et lett brukt 380hk kit istede, men om jeg kan lure ut i overkant av 300 hk på det som står der, så tror jeg det får være bra nok!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser for liten ut til å være k27 hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den vurderingen er det jo bare du som rår over Ola. :o

Dersom du har anledning kunne det være interessant å se referansene for de forskjellige delene.

Jeg er ingen ekspert på disse turbogreiene, men jeg har aldri sett noen merking med de runde stemplene før.

Meget mulig (9) er for et K26 9er hus, og (72) betyr A/R .72?

 

Alt i alt er nok dette en K26 turbo med litt større kompressorside enn hva fabrikken har levert bilene med.

Ser jo at det refereres maks 350hk på disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KKK27 hvertfall, som du ser har den 27 til slutt, på din står det 26.

 

13231836Large_zpsccc80293.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fin laddetrykks justering du har der da Ola ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

KKK27 hvertfall, som du ser har den 27 til slutt, på din står det 26.

 

[ATTACH=CONFIG]186541[/ATTACH]

Jeg klarer ikke helt henge med her Christian. :)

På dette bildet du har lagt inn står det 5327-101-(50)(72) på kompressorhuset.

Du sikter til at de to sifrene etter 53 angir turbotypen ja? 5326, 5327, 5304 osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser de fleste BW/KKK turboene begynner med 53 og at 26 betyr at det er en K26 turbo ja, men det kan også være en K24 som er montert et K26 kompressorhus på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den på bildet er 26/27 med nr 8 eksoshus. mer enn det vet jeg ikke annet enn forskjellen på de nevnte tallene 26 og 27 ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står mtm 303 chip på denne og, men lader bare 1 bar! Vet du hvilket bensintrykk du kjørte med, og var det org. Dyser?

 

jeg aner ikke hvilket bensintrykk, er orginal regulator som står i fuelrailen, også var det org. dyser.. den gikk helt greit, denne k26en er ratet til ca 350 hester maks, jeg ville tatt biltema måleren med litt skjønn, men mener og hyuke at det stod 2.2/2.4 i kjørecomputeren, så blir vel ca 1.2/1.4 bar i trykk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.